magnask Startet 23.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2005 Hei. Noen som har en grei beskrivelse på hvordan man oppgraderer en 2004 Johnson 10Hk til 15Hk ? Har lett litt rundt på forumet og nettsiden ettersom dette sikkert har vært tema før men finner det ikke Tror jo ikke at det trengs deleskifte men vil ikke prøve noe selv uten å ha peiling...... Mvh Magne Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 23.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2005 vet ikke, men bakken motor er gode på johnson. Du kan spørre dem Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 23.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2005 Det du lettest kan se det på er om gasspjeldet åpner helt og at det er fritt løp inn i motoren. På tomgang så stenger jo spjeldet og ved full gass har det vridd seg ca 90 grader. Ellers blir det gjerne bytte av forgasser osv. Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 23.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2005 På 9,9 Mariner/ Mercury er det ei plate med en innsnevring som sitter mellom forgasser og innsug. Tar 5 min å få en 15 hester. Yamaha tror jeg har noe som begrenser fullt gasspådrag. Sitér dette innlegget Link to post
magnask Svart 24.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2005 Hei ! Takker for gode tips, disse skal sjekkes, merkeleverandøren tar 1500 for denne operasjonen ! Mvh Magne Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 25.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2005 (redigert) Johnson og Evinrude har ofte en innsnevring i innsugningsmanifoilent (platen bak forgasseren). Ta av forgasseren og se om hullet er mindre i platen en i forgaseren, er det mindre, demonter platen og fres opp hullet og du har 15 hk. Lykke til Redigert 25.Mars.2005 av elise (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
magnask Svart 28.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2005 Hei igjen. Nå tror jeg dette er greit ! Så ganske fort at det var lagt in en plate mellom forgasser og innsug som som jeg bare fjernet. Igjen takk for alle tips! Mvh Magne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.