olpi Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 (redigert) Ble "mobba" da jeg kom med vår første NB, en NB740 om at jeg hadde kjøpt fiskebåt. Ble ikke noe bedre når jeg etter å ha hatt en Scand i noen år kom men NB nr 2, en NB8700. Var ikke så mange slike på Østlandet da. Få år etter kom imidlertid et bra oppsving av disse på Østlandet, da som NB870. Viknes fikk samtidig et oppsving også på østlandet da 1030 og 880 kom, etter at 900 formen brant opp. Kravene til komfort har imidlertid hele tiden økt. Det skal i tillegg helst gå fort. Ingen tvil om at det har skjedd stor utvikling på mange områder. Båtstørrelsen blant vanlig folk har også økt jevnt. Kan vel tyde på at akkurat størrelse kan komme til å stagnere, kanskje reverseres noe? Mht båtsalg og priser er jeg også redd for at utviklingen ikke blir særlig positiv med det nærmeste, snarere tvert om. Kanskje med unntak av mindre båter (fremdeles). Redigert 13.November.2013 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.November.2013 Del på Facebook Svart 14.November.2013 Hei, Tydelig at det er endel NB entusiaster her. Kjøpte selv båt I 2007. Om man sammenligner denne f.eks med Saga 315. Spør du meg synes jeg at Sagaen er en romsligere båt med mer vinduslys og en mye finere finish på treverket en NB har. (Nå kan disse tingene ha endret seg etter 2005, da jeg var på jakt) Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 14.November.2013 Del på Facebook Svart 14.November.2013 Pærer og epler blir feil å sammenligne, Saga 315 er et møbel i forhold til min NB 870. Men aldri i verden om jeg tar en tur direkte fra Drøbak til Skagen Rev i frisk bris med en Saga 315. NB 870 og jeg har 3 turer sammen den veien hvorav en i liten kuling. No problem, men selvsagt slitsomt. Sitér dette innlegget Link to post
Seajoy Svart 14.November.2013 Del på Facebook Svart 14.November.2013 Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 14.November.2013 Del på Facebook Svart 14.November.2013 (redigert) Slettet kommentar.... Redigert 14.November.2013 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.November.2013 Del på Facebook Svart 14.November.2013 Jeg har også krysset fra Strømstad til Tjøme i 15 16 sekundmeter sørvestlig vind og Sagaen hadde ingen problemer. En og annen bølge dundret i taket men ellers var alt greit. Når det gjelder NB har jeg ingen erfaring, men inbiller meg at disse ikke er så ulike i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 15.November.2013 Del på Facebook Svart 15.November.2013 Man burde heller sammenlikne Saga 315 med Ardea 32. Holder en knapp på sistnevnte. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2013 Det er i kanskje også delvis et svar på emnetittelen min ? At de som har NB870 i dag, ønsker seg den nyere Ardea 32 ? Den har jo fått en ganske så fin oppdatering ! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 15.November.2013 Del på Facebook Svart 15.November.2013 La oss håpe mange bytter fra 870 til 32 slik at prisen på 870 faller nok til at jeg får råd til en Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
jone Svart 23.November.2013 Del på Facebook Svart 23.November.2013 Nå er det en mindre NB 870 til salgs på finn.no :-) Jeg har fulgt disse båtene nøye i lang tid, ser at prisen må et godt stykke ned for at det skal bli salg ut av det. De aller fleste ender som inaktiv uten salg. Noen få setter prisen kraftig ned og blir solgt etter noen dager. Det var denne båten jeg kjøpte; finnkode 43970931, fikk forhandlet prisen til et nivå som jeg syntes var akseptabelt, da ble det handel. Jeg er godt fornøyd med båt og utstyr, har ikke funnet noe feil eller mangler etter at jeg nå har gått svært grundig igjennom båten. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 23.November.2013 Del på Facebook Svart 23.November.2013 Nå er det en mindre NB 870 til salgs på finn.no :-) Jeg har fulgt disse båtene nøye i lang tid, ser at prisen må et godt stykke ned for at det skal bli salg ut av det. De aller fleste ender som inaktiv uten salg. Noen få setter prisen kraftig ned og blir solgt etter noen dager. Det var denne båten jeg kjøpte; finnkode 43970931, fikk forhandlet prisen til et nivå som jeg syntes var akseptabelt, da ble det handel. Jeg er godt fornøyd med båt og utstyr, har ikke funnet noe feil eller mangler etter at jeg nå har gått svært grundig igjennom båten. Gratulerer med en kjempe båt. Så flott ut :-)) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
olpi Svart 23.November.2013 Del på Facebook Svart 23.November.2013 Er annonsen på egen slettet? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2013 Den der ser jo utrolig flott ut !! Gratulerer ! Denne eller Saga 315 blir min neste båt, helt klart ! Sitér dette innlegget Link to post
jone Svart 23.November.2013 Del på Facebook Svart 23.November.2013 Er annonsen på egen slettet? Hvis du mente min gamle båt så er den nok slettet. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 23.November.2013 Del på Facebook Svart 23.November.2013 Tenkte på nybåten m/Finn referanse du oppgir.. Sitér dette innlegget Link to post
jone Svart 24.November.2013 Del på Facebook Svart 24.November.2013 Tenkte på nybåten m/Finn referanse du oppgir.. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43970931 Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 25.November.2013 Del på Facebook Svart 25.November.2013 Ok, der var den. Ser veldig fin ut. Deilig med port og stor badeplattform. Gratulerer!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.