Hawken Startet 18.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 18.Oktober.2013 Båtvenner! Da prøver jeg meg på en prosjekt tråd med denne båten. Jeg har hatt denne båten liggende i noen år (god plass ), men har først nå bestemt meg for at den skal få et nytt liv. Båten er så langt jeg har klart å finne ut en 1967 Glastron V-163 SS. som man ser av bilder, ser det ut som at noen en gang har fjernet motorbrønn og laget et merkelig akterspeil. Det er spor etter en innboardinstallasjon. Etter nå å ha åpnet akterspeilet, ser det ut til at det aldri har vært noen motorbrønn og utenbords på denne. Altså en sterndrive-versjon. Men i alle fall har jeg bestemt at denne båten gjør seg best med utenbords. Planen er nå som følger Skille over- og underskrog, og rive ut alt gammelt. I overskrog skal det rekonstrueres og støpes inn en ny tidsriktig motorbrønn. Støper da også inn diverse forsterkninger for senere montering av kryssholt og lignende. I underskroget skal det støpes inn nye avstivere, nytt akterspeil for langstammet motor, ny dørk, og trolig en fasongsydd tank under dørken ( greit å få tanken midt i båten og ikke minst bortgjemt). Begge de fraskilte delene coates på innside/underside før de settes sammen igjen. Når begge delene er ferdig, limes de sammen med sika/tec-7 ell lignende og popnagles. Etter dette støpes de sammen fra innsiden. Når båten er ferdig sammensatt, skal den pusses og lakkeres. Båten skal lakkeres i original stil, og trolig i rød og hvit. Etter lakkering er det montering av ny vindskjerm, fenderlist og diverse beslag/ syrefast, m.m. Og sist men ikke minst montering av motor (her er jeg litt usikker, men mener at det må være Mercury eller Evinrude på en amerikansk klassiker som dette . Tenker meg 90-115 hk. I dag har jeg skilt over- og underskrog, fjernet aluplater og alt av gammel finer og avstivere i akterspeilet. Bilder kommer bare jeg finner ut av hvordan jeg gjør det:) H Sitér dette innlegget Link to post
Hawken Svart 18.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2013 Her kommer noen bilder:) Fortsettelse følger Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 18.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2013 Lykke til med prosjektet. Blir spennende å følge! Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Fjord21DC Svart 18.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2013 Jeg er klar for en skikkelig prosjekttråd!! Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 19.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2013 Gleder meg til å følge med her :) liker dissr båtene. Kan nevne at en av james bond båtene er en glastron gt-150 Det er den mindre utgaven av den du har her :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Wallas Service Svart 19.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2013 Ser at det er en "James Bond" ute for salg nå http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=44078619 Trenger nok noe stell og utstyr før den er helt ok, men men....... Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Hawken Svart 19.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2013 Har sett den. Jeg mistenker at det er båten til morgull som har postet i tråden her......? Men uansett, jeg skal ikke kjøpe noe båt. Jeg gjør dette for at jeg synes det er moro å gjenskape gamle klassikere . Jeg har mange gamle biler og båter på samvittigheten H Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 19.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2013 Hei. Det stemmer at det er jeg som har den ute på finn. Kjøpte den for å fikse den opp, men pga tidsklemma så ble den bare stående. Kom så over en som nesten var ferdig oppusset. Kjøpte den isteden og selger derfor prosjektet mitt. Her kommer noen bilder av den oppussede GT-150: Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Fjord21DC Svart 19.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2013 Lekker!!! Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 2.November.2013 Del på Facebook Svart 2.November.2013 Noe nytt med prosjektet Hawken? Venter spent på flere bilder.. Sees på mandag for litt mekking og kaffeslabberas! Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 30.November.2013 Del på Facebook Svart 30.November.2013 Har du kommet noe lenger med prosjektet ditt Hawken? Kan bli en knallfin båt! Blir spennende å følge det :) Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.