Jump to content

Edit History

Ida Marie III

Ida Marie III

Pinkvin skrev 12 minutter siden:

Å bruke eldrift til å løfte ett skrog ut av vannet tror jeg ikke har så mye for seg på kort sikt i et vanlig markedsjikt. Men el-drift av  deplasementsbåter kommer nok mer og mer vil jeg tro. Ser jo spirer til mer mer lettdrevne fritidsbåter, også om vi ser vekk fra seilbåter. Motorkattamaraner og andre lange og slanke skrog vil jo være godt egnet. 

 

Om en lar teknologien utvikle seg innen næring med statsstøtte så vil det etterhvert bli så bra og billig at det blir et alternativ også innen fritidsbruk. For en del seilbåter er det vel forsåvidt et alternativ allerede, og også satt i masseproduksjon av større merker. 

 

Plutselig så er det noen som "treffer markedet" og så er det i gang. 

 

Tror også store deplasement båter er fremtiden generelt sett når det kommer til lystbåter. En ser jo at det nå allerede har begynt med ferger osv. Trawlere i 8 - 10 knops segmentet  burde være kurant med EL. drift om noen år

Ida Marie III

Ida Marie III

Pinkvin skrev 7 minutter siden:

Å bruke eldrift til å løfte ett skrog ut av vannet tror jeg ikke har så mye for seg på kort sikt i et vanlig markedsjikt. Men el-drift av  deplasementsbåter kommer nok mer og mer vil jeg tro. Ser jo spirer til mer mer lettdrevne fritidsbåter, også om vi ser vekk fra seilbåter. Motorkattamaraner og andre lange og slanke skrog vil jo være godt egnet. 

 

Om en lar teknologien utvikle seg innen næring med statsstøtte så vil det etterhvert bli så bra og billig at det blir et alternativ også innen fritidsbruk. For en del seilbåter er det vel forsåvidt et alternativ allerede, og også satt i masseproduksjon av større merker. 

 

Plutselig så er det noen som "treffer markedet" og så er det i gang. 

 

Tror også store deplesamrnt båter er fremtiden generelt sett når det kommer til lystbåter. En ser jo at det nå allerede har begynt med ferger osv. Trawlere i 8 - 10 knops segmentet  burde være kurant med EL. drift om noen år



×
×
  • Create New...