Bmwx1xdrive25d Startet 20.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2013 Har tatt ut motoren min av min f23. Denne har alpha one gen 2 drev. Motoren har ferskvaannskjøling. Trenger jeg gjøre noe mer iforhold til vann i drever som kan fryse? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Al-Tec Svart 20.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2013 Dersom drevet henger i lodd, så er det selvdrenerende som en påhengsmotor. Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 20.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2013 det henger tiltet opp, i transport posisjon. Vil det være dumt? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
adeneo Svart 21.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2013 Alpha One har impeller og pumpe i drevet, og skal som nevnt ovenfor drenere seg selv for vann dersom det står nedtiltet. Sjekk at det ikke er vann i oljen, og dersom du har tatt ut motoren kan du vel bare helle frostvæske ned i slangen fra motorrommet til det renner ut av bunnen av drevet, så fryser det i det minste ikke ! Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 26.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Uansett må du demontere drevet før du setter inn motoren igjen! Like greit å gjøre det med en gang og lagre drevet frostfritt, så er du sikker! Husk å skyve gearkabel ut som om den skulle stå i forovergear før du prøver å ta av drevet. Er motoren ute, så er vel gearkaben løsnet...... På Alpha så MÅ drev og kontrollspak stå i forovergear ved av / på montering. Har du tatt ut motor får du ikke gearet som normalt, så her må du passe på! Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.