Permagne Startet 21.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 21.Oktober.2013 Hvordan kan vi med sikkerhet si at termostaten åpner ved ferskvannskjøring? Tenkte å bruke varmvann, så er det mer sannsynlig å få termostaten til å åpne. Med klokker og kaldvann på land er det ikke enkelt å gi noe belastning som gir ekstra varme i motoren, kun tomgangskjøring Evt noe forhøyet turtall. Med åpent kretsløp og ny kjølevæske hjelper det ikke å la den stå lenge å bli varm slik vi gjør med bilmotor. Dette gjelder en Yamaha 115 2005 mod. Lett å ha kontroll på temperatur ut fra kjølestråle Evt propellnavet. Noen som har innvendinger/synspunkter på dette? Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jensemann2 Svart 21.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2013 Kjører du den lenge nok så åpner termostaten selv på tomgang. La den gå en halvtime med max 1500 rpm Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 21.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2013 De fleste nye motorer har vel slik ei " gardena" tilkopling for vannslangen for gjennomspyling av kjølekanalene Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Permagne Svart 21.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2013 De fleste nye motorer har vel slik ei " gardena" tilkopling for vannslangen for gjennomspyling av kjølekanalene Denne dekker bare det nedstrøms/etter impeller, og skal ikke benyttes med motor i gang. Regner med denne spyler blokka og de delene som sitter innafor termostat. Kanskje greit å kjøre varm med klokke, og spyle med hagekobling etterpå. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.