Jump to content

Bytte ut toalett i Viking 31

Marnet 21

Recommended Posts

Hos oss er det laget en rustfri tank som ligger under " byssegolvet " med slange som går opp foran styrbord dieseltank hvor det er montert pumpe med kvern som går videre til kuleventil som er rett foran barbor dieseltank. Dette fungerer fint. Spylingen tas fra kuleventil på gjennnomføring som er plassert i benken i sittegruppe nede. Bakdel med saltvann i dassen er jo avleiringer, men det er jo veldig praktisk å slippe å bekymre seg for om en har nok vann til å få " avfallet " bort :worry:

Hei.

Nå er det jo endel ulike varianter Viking 31, har dere Crusader utgaven? Vi har ikke det. Under dørken midtskips nede i "salongen ligger hoved ferskvannstanken. Aktenfor "salongen" så har vi en stikk kabin som går i hele båtens bredde og adkomst til denne er på babord side (rett aktenfor byssa). Under senga i stikk kabin er det plassert en dieseltank + en ekstra ferkvannstank samt en 40 liters varmtvannsbereder.

Når det gjelder toalettet finner jeg nok på et eller annet, må bare finne ut av hvordan jeg fjerner dette uten å ødelegge for mye.

• 1 måned senere...

Jeg har samme toalett i min Conquest 42.

Toalettet er festet rett på septiktank. Har vurdert å bytte selv, men etter det jeg kan finne ut må tank byttes og evt flyttes + +.

Jeg har kommet til den konklusjonen at så lenge det virker som det skal, skal det få stå. Blir for stor jobb bare for moro skyld.

Eier du en Viking båt, meld deg inn i Facebook gruppen for båtene.

https://www.facebook.com/groups/344418369019435/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...