Marnet 21 Startet 21.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2013 Hei Noen her på forumet som kan gi et tips om hvordan dette toalettet er festet? Har planer om å skifte det ut. Sitér dette innlegget Link to post
jose Svart 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 (redigert) Hei Har selv en Viking 31 -84 mod. Ut fra bildet ditt ser det ut som det er bygget opp noe. Legger ved bilde slik det ser ut hos oss. Redigert 24.Oktober.2013 av jose (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marnet 21 Svart 25.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 Hei Ja, septik tanken er rett under og det kan virke som om toalettet er satt rett oppå denne. Her er det jo kun et spjeld som åpnes med en av pedalene for å slippe "avfallet" ned på tanken. Den andre pedalen er for spyling. Spylingen tas fra ferskvannstanken. Sitér dette innlegget Link to post
jose Svart 25.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 Hos oss er det laget en rustfri tank som ligger under " byssegolvet " med slange som går opp foran styrbord dieseltank hvor det er montert pumpe med kvern som går videre til kuleventil som er rett foran barbor dieseltank. Dette fungerer fint. Spylingen tas fra kuleventil på gjennnomføring som er plassert i benken i sittegruppe nede. Bakdel med saltvann i dassen er jo avleiringer, men det er jo veldig praktisk å slippe å bekymre seg for om en har nok vann til å få " avfallet " bort Sitér dette innlegget Link to post
Marnet 21 Svart 26.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Hei. Nå er det jo endel ulike varianter Viking 31, har dere Crusader utgaven? Vi har ikke det. Under dørken midtskips nede i "salongen ligger hoved ferskvannstanken. Aktenfor "salongen" så har vi en stikk kabin som går i hele båtens bredde og adkomst til denne er på babord side (rett aktenfor byssa). Under senga i stikk kabin er det plassert en dieseltank + en ekstra ferkvannstank samt en 40 liters varmtvannsbereder. Når det gjelder toalettet finner jeg nok på et eller annet, må bare finne ut av hvordan jeg fjerner dette uten å ødelegge for mye. Sitér dette innlegget Link to post
jose Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49183/balder01.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Frode Andersen Svart 26.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 Jeg har samme toalett i min Conquest 42. Toalettet er festet rett på septiktank. Har vurdert å bytte selv, men etter det jeg kan finne ut må tank byttes og evt flyttes + +. Jeg har kommet til den konklusjonen at så lenge det virker som det skal, skal det få stå. Blir for stor jobb bare for moro skyld. Eier du en Viking båt, meld deg inn i Facebook gruppen for båtene. https://www.facebook.com/groups/344418369019435/ Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 26.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 Toalett som står rett oppepå septikktanken med bare et spjeld som åpnes forå bli kvitt avfallet, hørest helt konge ut. Her ville jeg tenkt meg øenge om før bytte:-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Jori Svart 26.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 Du slipper problematikk med tette slanger slik du ha det i dag. Hvis det er selve toalettet du ikke er fornøyd med og vil bytte, er vel dette egentlig bare ett vacuumtoalett uten vacuum prinsippet montert. Du slipper det bare rett ned i tank skjønner jeg. Kan jo hende letteste løsningen er å se etter nytt toalett som ser litt penere ut bare? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.