Suzuki Startet 23.Mars.2005 Del på Facebook Startet 23.Mars.2005 som vi diskuterte litt HER, driver jeg å sysler med tanken på å mekke en gennakerstrømpe selv. Den er jo ganske så simpel, og litt stoff til "pølsa" osv, lar seg sikkert trylle frem. MEN - har noen en liggende de kan ta litt mål av ? Jeg har tegninger fra SAILRITE, men de mener den må være basert på stoff i 41" ( 100cm ) bredde, og det virker på meg svært bredt. Mener å huske at sånne strømper er omlag 40-45 cm i "flatpakket" versjon. Kan noen oppgi mål på sine "strømper" ? Er de som regel sydd som en rett "sylinder" eller er de koniske i toppen ? Er det mest vanlig med en insydd "stålring" i bunn, eller benyttes sånne plast trakter ? Funker stålringen greit nok ? Sikkert en haug jeg ikke har tenkt på også, tips i vei.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Allan E Svart 23.Mars.2005 Del på Facebook Svart 23.Mars.2005 (redigert) Tok noen bilder. Toppringen er 15 cm i diameter og bunnringen er 25cm så da blir den litt konisk. Lykke til. Si ifra hvis jeg kan hjelpe med mer. Det ligger en dvd film slik at du ser størrelsen sånn circa. Redigert 23.Mars.2005 av Sailing metal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 23.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2005 takker Sailing Metal ( permen er påvei, dog noe forsinket ( IGJEN ) Målene du oppgir, blir omlag 47cm omkrets i "toppen" og 78 cm i "bånn" Er det en kort wirestropp, som er "sydd" fast i toppen av strømpa på din ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Allan E Svart 23.Mars.2005 Del på Facebook Svart 23.Mars.2005 Hei, ja det er en kort wirestump ca 20-25 cm lang. den er knytt fast i toppen av strømpa. Kanskje du må øke litt på diameteren på ringene. Tror jeg har en mastehøyde på ca 12 meter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.