Jump to content

Legge ny Dørk i åpen sjekte


Borøy

Recommended Posts

Hei Lurer på om none har et godt forslag til hva æ burde bruke til nytt dørk i båten .

 

båten er en tromøy 23 åpen det står terasse bord i båten nå

 

men vurdere å kansje bytte de ut i eikebord

 

eller bare gjøre det enkelt å greit å bare kjøpe vannfast finerplater å legge på

 

None som har noe erfaring eller tips å triks om hva jeg burde bruke?

 

 

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

dette er vel en liten Sjark ?

hvis du bruker båten til fisking og den ikke har kalesje bak (slik som andre tromøy jeg har sett) så er det vel praktisk med noe som kan spyles med vann etter bruk.

Det finnes endel forskjellige plater hos Maritim, King starboard som er et slags plastmateriale samt finerplater med dørk-laminat. Felles for de alle er at de er dyre.

Eik er nok et greit materiale men det er tungt og kanskje litt klumpete til et terassebord hvis det skal flyttes på.

Dette kommer litt an på hvor mye penger du vil bruke, krav til finish og hva båten brukes til.

Link to post
Share on other sites

ja båten er en Åpen tromøy på 23 med en Marna m1 motor i . Båten skal brukes mest til fisking .

har sett på de platene til maritim men er litt redd for holdbarheten på disse .Er jo tross alt en båt som kommer til å ligge ute hele året .

 

 

Har vært innom tanken på aludørk , men redd det vil klirre litt er jo tross alt en gammal Marna motor som står i så rister jo litt . Må jo være greit å komme til under dørken for inspeksjon av aksling og smøring .

 

Har sett litt på internett , og tror faktisk jeg kommer til å gå for eike plank vist jeg kan finne en grei pris på dette.

 

så når jeg kommer hjem fra jobb nå så må jeg vel prøve meg på et litt prosjekt tråd her på sia

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...