båtløskar Startet 23.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 23.Oktober.2013 (redigert) etter og ha tatt opp båten så ser jeg at badeplattformen og badestigen har fått merke årets bruk så jeg fant ut at jeg skulle ta av begge deler så jeg hadde noe og fikse i vinter mens snøen laver ned. hvor grovt pussepapir burde jeg bruke uten og lage alt for mye merker? er det eventuelt noen som har noen gode tips for og unngå feil dere ser for dere at jeg kan komme til og gjøre? :P Redigert 23.Oktober.2013 av båtløskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 23.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2013 http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/hvordan-du-ikke-skal-lakke Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 24.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2013 Demonter den og bruk båndpusser og slip ribbene til ren ved.Så kan du lakkere slik som du kan lese om i linken du fikk av "FM 8-12" Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2013 Jeg bruker mange forskjellige pusseredskaper, blant annet: Båndsliperen tar veldig grovt og det blir lett ujevnt. Bør brukes med STORr forsiktighet og bare til grovsliping. Roterende tallerkensliper tar også veldig fort for mye og gir ujevn overflate. Også kun egnet til grovsliping. Oscillerede tallerkensliper tar ikke så mye men jevnere. OK til finsliping. Pussemus, helst litt stor, med fint papir til finsliping og sliping i hjørner Sandpapir på rettholt med lange drag langs veden til siste finpuss. Prøv helst med den fineste redskapen og fint papir først og gå til grovere utstyr hvis nødvendig. Det er fort gjort å ødelegge overflaten med for grov redskap. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Gutek Svart 26.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2013 Det finnes flere typer sandpapir.Jeg har gjort det jeg rådet Båtløskar til å gjøre i sommer.Slipte til ren ved på begge sider med båndsliper med papir 180.Så fulgte jeg den oppskriften som det ble linket til lenger oppe.Med Epifanes lakk ble det nydelig.Polerte stålrørene på plattformen.Naboen i båthavna spurte om jeg hadde fått ny badeplattform. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.