emmis Startet 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2013 Vurderer å bytte ut forgasserene og innsug på min aq151 til Weber 32/36 fra Misab.Er det noen på bp som har gjort dette ? Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Jepp, jeg har prøvd både Weber 32/36 og 38DEGES på vår AQ151. Kjører for tiden med 38DGES og er godt fornøyd med det. Motoren starter lett og går helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 24.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Supert hva var bruksforskellen på de to forgasserene? Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Jeg har kjørt veldig lite med 32/36 så sammenlikningsgrunnlaget er litt tynt. 38DGES er litt større og har samme størrelse på begge "kamrene" så båten er kvikkere opp i fart og har litt høyere toppfart med 38DGES. En annen forskjell er at 38DGES har elektrisk choke og 32/36'en til Misab har manuell choke. Det er imidlertid mulig å spare en god del penger på å handle forgasser fra USA hvis du har god tid til å vente på varene. Jeg kjøpte K861 kit'et her: http://www.carburetion.com/Weber/webermarine.asp Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 24.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Takk for tipset Kromfelgen,sjekker kittet du bestilte ,har god tid båten står på land med vinterfrakken på. Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Firmaet jeg linket til var relativt sene til å sende ut varene og det var dårlig med svar på email. Jeg fikk imidlertid varene etter noen uker og alt var OK. Jeg måtte file litt på innsuget for å gå klar av termostathuset. Det var også litt tankevirksomhet for å koble til gasswiren, men det gikk greit det også. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 24.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Den er god bestiller jeg nå så er det jo klart i god tid før båten skal på vannet igjen.Noen trege måneder nå. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 25.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 Da var settet bestillt og betalt.Dette blir spennende. Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 25.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 jeg har problemer med att min aq171 ikke vil gå på tomgang når den er kald,kansje dette kunne vært noe for meg også. har du/dere noe tips til gasser en kan bruke på denne? Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 25.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 Jeg har desverre lite kunnskap om forgassere. Hovedgrunnen til at jeg valgte å kjøpe Weber forgasser var at forrige eier av båten opplyste at forgasserne burde overhales. Hadde en Volvo bil med to forgassere i min ungdom og sverget på at jeg aldri mer skulle ha motor med to forgassere igjen. Det var helt håpløst å få synkronisert forgasserne. AQ171 er jo en del sterkere enn AQ151 så det er mulig at Weber 38dges kan bli litt liten? Ser på netter at Weber 38dges er populær på Jeep sin fireliters motor så kanskje det fungerer med større dyse? Samtidig så går jo en båtmotor med høyere turtall og belastning enn en bilmotor, så jeg vet ikke helt hva som passer. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 25.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 jeg har problemer med att min aq171 ikke vil gå på tomgang når den er kald, kansje dette kunne vært noe for meg også. har du/dere noe tips til gasser en kan bruke på denne? Vanlig feil på disse firesylindrede volvomotorene er falsk luft. Det er innsugspakningen som begynner å lekke. Enkel test er å spraye startgass på området du mistenker lekkasje. Ruser motoren opp lekker det. Kan være andre ting også som rusk i flottørkammeret eller feil flottørhøyde. Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 25.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 aha. tusen takk :) for den går greit når den blir varm.enest den kan være litt rar på mellom-registeret. og når jeg kjører på full gass en liten stund så virker det som den ikke får nok bensin.. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 25.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 Solexene mine er forsåvit greie de,overtalte og synkronisere dem til sesongen i år. men det jeg vil til livs er kallstarten, solexene er ikke utstyrt med choke og pumpinga med gass samt at motoren må gå litt før jeg legger fra er jeg lei av.Settet jeg bestilte kom på under 3000kr med frakt så kommer vel toll og moms i tillegg.Løser det problemet så er jeg fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 30.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2013 Solexene mine er forsåvit greie de,overtalte og synkronisere dem til sesongen i år. men det jeg vil til livs er kallstarten, solexene er ikke utstyrt med choke og pumpinga med gass samt at motoren må gå litt før jeg legger fra er jeg lei av.Settet jeg bestilte kom på under 3000kr med frakt så kommer vel toll og moms i tillegg.Løser det problemet så er jeg fornøyd. hehe kjenner meg veldig godt igjen her , har aq 145 selv med doble solex å d er ett sant h.... Å få start på dersom den ikkje kommer med en gang, men når den er varm så starter den umiddelbart... Meget lei da det er et sjansespill hver gang båten skal brukes....hvilke forgassare kjøpte du? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 30.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2013 (redigert) Fant et sett på ebay,bestilte og betalte de på fredag og ser på sporinga at de er kommet til Norge alt. Ebay.com 32 /36 DGEV WEBER CARBURETOR CONVERSION KIT ~~ VOLVO B21 B23 B230 ` ELECTRIC CHOKE GENUINE WEBER 32/36 DGEV CARBURETOR AS THIS KIT FITS CARS, BOATS, TRUCKS THERE MAYBE SOME FITMENT MODIFICATIONS NECCESARY Så på tollvesenet sine sider at det ikke er toll på dette kun moms og gebyr så da vil totalen for settet komme på ca3500kr ink alt. img]https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2479/1383137497.jpg[/img] Redigert 30.Oktober.2013 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 31.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2013 Jøss d va ikke galt.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.