Førstefender Startet 25.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2013 Hei, har en Zodiac Cadet 310, som skal henges i davit til sommeren. Har tenkt å skru inn løfteringer i akterspeilet. Foran på båten er det jo en stålring på hver side, delevis under båten, er ringene sterke nok til å la båten henge i disse?? Evt hvordan henger dere opp gummijollene deres i daviten? 9,9 på hekken og litt last.. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 25.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 Det er ikke noe problem. Har akkurat sammen båten som deg med en 9,9 Mercury på hekken. Den har hengt på når vi har gått timesvis i grov sjø uten antydning til at festene slipper. Jeg limte på et par ring-fester på toppen nær baugen og skrudde inn syrefaste øyebolter 12 mm i akterspeilet. Husk at når du limer ringfestene skal temeraturen være over 20 c, og limet skal herde i 24 timer før belastning etter hva jeg kan erindre. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 26.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Takker for svar, tenkte bruke de eksisterende ringene foran på båten, men hvis på limte holder vekta, vil jeg tro de eksisterene takler vekta vel så bra :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.