simsi Startet 25.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2013 Som tittelen sier så lurer jeg på om en volvo 530 topp passer over på en aq145b (b230) ? Det står en 531topp på nå Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 25.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 Ja det går helt bra. Det er ikke så veldig stor forskjell på disse toppene og de går om hverandre. 531 skal gi litt mere toppeffekt men det merker du nok ikke. Pass på å bruke riktig kamaksel. Sitér dette innlegget Link to post
simsi Svart 25.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 Okey, takk for svar :-) ja tenkte å flytte over i fra 531 toppen som står på motoren nå :-) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 26.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Den passer rett over, og du vil ikke merke noen særlig forskjell ettersom ventiler og slikt er likt, det er bare litt bedre utforming av kanaler og mer gods i en 531 topp. Sitér dette innlegget Link to post
simsi Svart 28.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Da har jeg kjøpt den 530 toppen, det jeg lurer litt på nå er att jeg skal bytte ut toppen på den andre maskinen også, bør jeg skaffe enda en 530 topp eller er det så liten forskjell på toppene att det ikke spiller noen rolle? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Det spiller i utgangspunktet ingen rolle, 531 toppen gir ikke noe mer fart og spenning, ventilene er akkurat samme størrelsen osv. men det er mer gods å ta av ved porting, og det er litt bedre flyt som kanskje kan gi en halv ponni mer utfor niagarafossen, og det er generelt sett en bedre topp, det var derfor de brukte den på marinemotorene, men forskjell i effekt vil ikke være merkbart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.