Tha sims Startet 24.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2005 Hei. Jeg er relativt fersk. Jeg lurer på hvor man kan kjøpe et innstrument som måler farten på hvor fort man kjører. Er det eventuelt vanskelig å montere noe slikt? Er det noe faguttrykk på dette innstrumentet? Takk for alle svar :D Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 24.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2005 Et slikt instrument heter logg,og den viser deg fart gjennom vannet. Siden det ser ut for lille meg som du er interessert i å kjøpe jolle/passbåt kan en handholdt billig GPS være en grei løsning. På den kan du også se farten din. Ta deg en tur til en velutstyrt båtutstyrspusher og få noen brosjyrer. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 24.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2005 får en billig knopmåler for 600 kroner, med en plasdings du skrur på hekken som måler vannmotstand. De er morsomme og så på når en suser avgårde i 40 knop, og måla hopper opp og ned når man letter på bølgene.. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 24.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2005 (redigert) Et slikt instrument heter logg,og den viser deg fart gjennom vannet. Siden det ser ut for lille meg som du er interessert i å kjøpe jolle/passbåt kan en handholdt billig GPS være en grei løsning. På den kan du også se farten din. Ta deg en tur til en velutstyrt båtutstyrspusher og få noen brosjyrer. <{POST_SNAPBACK}> Vær klar over forskjellen mellom "fart gjennom vannet" og "fart over grunn" En logg, eller en knop-måler viser båtens fart gjennom vannet, uansett om du går med eller mot strømmen. En GPS, derimot, som enkelte tar for å være det eneste salige når det gjelder hastighetsmåling på sjøen, viser din fart over grunn, eller mer forståelig; din fart over bunnen, og det kan jo være ganske annerledes. GPS-målt hastighet behøver altså ikke si noe om f.eks båtens toppfart dersom det ikke er tatt hensyn til strøm. Akkurat DET kan det se ut som enkelte selgere ikke gjør når de annonserer båter med "..GPS-målt toppfart på mange-og-plenty knop..." M/Y Ellen Marie Redigert 24.Mars.2005 av M/Y Ellen Marie (see edit history) Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.