Jump to content

Prosedyre ved kjøp av båt fra Jersey? Avgifter etc.

Tom Rør

Recommended Posts

Om den ikke skal fraktes med speditør fra Jersey og ut av EU, vil jeg tro det er lurt å få laget et eksportdokument/ utførselserklæring så man ikke risikerer problemer om man skulle bli stoppet på veien hjem.

Har kjørt biler ut av EU med dette ex EU moms og gjorde det samme med båten fra NL i våres.

Skaffes som regel via en større speditør.

Har ikke erfaring med kanaløyene bare så det er sagt.

Mvh. SAP

Jeg var på Jersey og så på en båt (som jeg ikke kjøpte), mener å huske at det var billige flybilletter dit med busybee eller noe slikt fra Gatwick. Måtte riktignok overnatte, men Jersey er verd en kveld uansett. Hvilken megler er dette? Angående avgifter så er det ikke noe forskjell fra UK. Men er enig i at prisene på Jersey generelt ikke reflekterte at de var uten VAT.

Men det minker vel på båter i UK uten VAT etter at dem strammet inn på muligheter for firmaregistrering der borte for noen år siden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...