Tom Rør Startet 26.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2013 Jeg har snakket med en megler på Jersey, og lurer på hvordan man løser det med at disse båtene er avgiftsfrie der de ligger. Kan de selge meg båten uten avgift, da jeg skal til et land utenfor eu? Lurer også på hvordan man billigst og enklest kommer seg dit for en evt. befaring? Setter pris på svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 26.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 For deg er det billigst og ta inn en eks avgifter. Greit og slippe dobbelt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Tom Rør Svart 26.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Det forstår jeg, men kan de slippe båten ut uten å kreve inn avgiften først? Sånn at jeg må kreve den inn igjen etter at norsk avgift er betalt? :-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Om den ikke skal fraktes med speditør fra Jersey og ut av EU, vil jeg tro det er lurt å få laget et eksportdokument/ utførselserklæring så man ikke risikerer problemer om man skulle bli stoppet på veien hjem. Har kjørt biler ut av EU med dette ex EU moms og gjorde det samme med båten fra NL i våres. Skaffes som regel via en større speditør. Har ikke erfaring med kanaløyene bare så det er sagt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 26.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 (redigert) Med den kursen vi har nå, og de prisene de legger ut båtene for, så er det svært lite å hente syns jeg. Skulle hatt noen tips til store seriøse meglere i utlandet. Det er jo penga som rår når det kommer til stykke . Hvor kom de store typene fra? Redigert 26.Oktober.2013 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 26.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Vedr ikke avgift betalt på båter som ligger på kanaløyene, så er det veldig smal kjøpegruppe. Skal båten selges i eu vil det tilfalle avgift og da blir det dyrt. Salg til utenfor eu er egentlig eneste alternativ og da blir kjøpegruppen fort litt smalere. Men enig med deg Tom at kursene er ikke gode pt. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 26.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Tom, bruk penger på en Survey rapport om ikke annet. Det sparte meg for mye bry og penger. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Denne gangen, vil jeg garantert gjøre det, men med den lave kroneverdien som er nå om dagen, vil det være vanskeløig å få til noe i utlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 26.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Jeg var på Jersey og så på en båt (som jeg ikke kjøpte), mener å huske at det var billige flybilletter dit med busybee eller noe slikt fra Gatwick. Måtte riktignok overnatte, men Jersey er verd en kveld uansett. Hvilken megler er dette? Angående avgifter så er det ikke noe forskjell fra UK. Men er enig i at prisene på Jersey generelt ikke reflekterte at de var uten VAT. Men det minker vel på båter i UK uten VAT etter at dem strammet inn på muligheter for firmaregistrering der borte for noen år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Lovell yachts het megleren, men prisen på båten ble ikke lav nok til at jeg kunne forsvare et kjøp :-( Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Den båten var det vel heller ikke generator i? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Riktig det. Fikk mail fra megleren i går. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 (redigert) Er ikke prisene ca 20- 25% ned fra annonsert sum. Sjekk blocket.se også. Prisene i EU blir mer og mer like. Kjenner en som hentet sin P 54 i Nederland. Redigert 27.Oktober.2013 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
brs Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 20-25 prosent ned? Litt optimistisk kanskje men for noen objekter kanskje. Det er også dem som står fast prisforlangene og båtene står for salg mnd etter mnd, for ikke å si år etter år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.