Andresh Startet 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2013 Når jeg skulle punktlime noen plasser under legging av nytt teppe i går klarte jeg å søle litt svart Tec7 . Jeg lot det selvfølgelig tørke til i dag men er litt usikker på hvordan jeg skal angripe dette. Det sitter såpass dypt at det ikke nytter å stusse litt med kniv/ saks.... Finnes det noe kjemisk som tar silikonen men ikke teppe? Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Hadde det vært fersk kunne man bruke Aceton (f.eks. negllakkfjerner) for å bryte opp SMP-molekylene før detn herder.Men når det først er herdet finnes det trolig ikke noe annet enn mekanisk fjerning.Er det kunststoffbelegg da kan du kanskje være heldig at det ikke hefter så godt, så kan du senere prøve å børste det ut. Lykke til! Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
VannTro Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Kun mekanisk som vi fungere. Konsentrert syre vil kunne gjøre jobben ved lang virketid, men det vil du ikke søle med...... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
nor star 290.. Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Hei Hva slags teppe legger du? Har planer om å bytte selv? Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 27.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Kjøpt på lokale Fargerike sjappa. Husker ikke navnet, men er et kremaktig korthåret vevd greie...hehe! Er visstnok blitt kaptein og sjefsstøvsuger ombord ifølge fruen ? Mykt og godt teppe som sikkert vil dempe motorstøy og slippe kalde gulvlister i salongen! Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Så flott ut. Var nede å så litt på å gjøre samme jobben selv, så faktisk ikke så verst ut. Tror det blir mest aebeid rundt køya i forkabinen. Har blått teppe i dag og blå gardiner. Bytter du gardiner også? Vurderer å sette inn persienner i stedenfor gardiner jeg Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 27.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Denne båten var GRØNN allover da vi fikk den. Vært noen travle uker i det siste med nye gardiner, malt vinyl på alle vegger, ny dørk ved byssa, nye tepper og sofa/ fører stol inne til omtrekking ++ mye kosejobb ? Har aldri likt grønt!! ;-) Litt mer oss ;-) Etter litt €<^<~>#>%€\'ek ......så fikk jeg fjernet den svarte Tec7'en forresten. Rødsprit for å løsne det litt og liten skarp saks for å stusse litt av teppet Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 prøvd å barbere det litt med barberhøvvel? Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 (redigert) Mal det sorte lyst igjen.med neglelakk,eller sånn billakkflikk.mener selvfølgelig de sorte flekkene som du ba om tips til i beg.av tråden. Så at dette kunne oppfattes som en sleivete kommentar til oppussingsjobben som er veldig flott. Redigert 27.Oktober.2013 av cosmic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.