Worry II Startet 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2013 (redigert) Jeg drømmer om en tur til den lille byen Hals i Danmark. Vet de har god pizza der, eller hva SAP ? Dette er en tur som kan la seg gjøre i en vanlig sommerferie, 4 uker, med min båt. Det er min drøm, hva er din ? Redigert 27.Oktober.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Gå på Nord i ca 2 til 3 uker for så snu og reise hjem til Bergen igjen. Satser på at en kommer minst til Lofoten. Det er min drømmetur. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Tom Rør Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 (redigert) Hals var koselig, og hvis du vil ha litt sydenfølelese, så går du litt sydover til Øster Hurup. Knallplass :-) Men nordnorge hadde vært knallfint. Hadde vært best å få den fraktet opp, for å ta turen hjem selv. Redigert 27.Oktober.2013 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Åland + området rundt hovedstaden til vår nabo i øst. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Scotlands vestkyst har vært en drøm. men da må jeg bruke alle syv ukene! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Bitteliten Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Lofoten, muligens helt opp til Tromsø. Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Svenskekysten. Da mener jeg hele svenske kysten helt inn til Kemi i den Bottniska viken. sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 (redigert) Vestkysten neste år tipper vi. Vi planlegger et scandinavisk Grand Banks-treff og vil trolig havne på svenske vestkysten et sted . For oss er veien mot målet noe av de trives mest med. Vi drar utenom fellesferien hvor trykket er minst langs kysten. Lagt tl; Drømmeferien er en Møre-tur og kanaltur til svenske østkysten. Redigert 27.Oktober.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Svensk Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 1) Lofoten 2) Åland och över till Finland vi Stockholms skärgård. 3) Europas kanaler. Alla är minst 10 veckors turer så det kräver planering med jobb hus o hem. Lofoten kommer först och vi får se i maj 2015 on vi kommer i väg. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Å gå rundt Lindesnes og nordover langs kysten og inn i Sognefjorden. Det krever noen uker ekstra så det blir nok noen år til :) Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Ask Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Stillehavet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Færøyene. Sitér dette innlegget Link to post
cavaler Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Har en samboer fra Lofoten så en båttur dertil hadde vært en drøm, og heller ikke en umulighet Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Anholt har vært et fint feriemål et par sesonger nå, men selve drømmemålet må ligge lengre unna ... ARC og St. Lucia? Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Lurer på hva disse to her drømmer om? http://rha.no/nyheter/de-startet-feiringen-litt-for-tidlig-1.8131085 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 (redigert) Jeg drømmer om en tur til den lille byen Hals i Danmark. Vet de har god pizza der, eller hva SAP ? Dette er en tur som kan la seg gjøre i en vanlig sommerferie, 4 uker, med min båt. Det er min drøm, hva er din ? Pizzaen var var helt herlig Worry :-) kjøpte jo med noen ekstra esker som ble niste på veien til Oslofjorden også :-) Har mange drømmer selv. Den våteste for øyeblikket som er realistisk er det som er fra Ebeltoft/ Århus og sydover mot Tyskland. Svenske syd og østkysten med Gøta kanal på hjemveien frister også, men det blir kanskje litt vel mye kjøring i trawlerfart... Tiden får vise hvilke drømmer som blir realisert. Redigert 27.Oktober.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
nomen Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Som rykende fersk i dette "faget" er det skjærgården uttafor Tønsberg,og Telemarkskanalen. Må jo begynne ett sted,og det lengste jeg har vært til nå er Stråholmen Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Tom Rør Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Kanskje en hentetråd fra Mørekysten er innenfor rekkevidde Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Drømmemål? Middelhavet via kanalerne. Realistisk? Bornholm, Göta kanal, Berlin. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 (redigert) Drømmen, og planen foreløpig, er å reise Limfjorden i 2015, Gøta kanal i 2016 eller 2017, og så Arc'en 2018. Så får vi se hvor langt vi får med konemor. Men før den tid har vi en båt som skal bygges ferdig :) Neste år er planen å bruke båten litt langs sørlandskysten. Redigert 27.Oktober.2013 av finnarne (see edit history) Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Octant Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Vår drøm er strekningen Bodø til Nordkapp. Ankre opp i Hornvika og gå opp til Nordkapp platået derfra. På retur få med seg yttersiden av Senja, Vesterålen og Lofoten. Det er vel bare å gjøre det... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Hadde jeg hatt førerkort for CE så hadde jeg tatt med båten nedover til sørlandet i sommer.. Lillesand, Blindleia Kristiansand. Sikkert klisjesteder for dere på sørlandet, ment fin for oss oppe i Nord Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bidevind Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Jeg drømmer om en tur til den lille byen Hals i Danmark. Vet de har god pizza der, ...... Ikke glem Rasmus Klumps pannekaker Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Jeg har hatt det å seile til Lofoten på egen kjøl på "Things to do before you die" listen min siden lenge før jeg fikk meg (eller engang tenkte på) seilbåt, men nå er den turen faktisk overkommbar med den skuta vi har. Dette punktet havnet forresten på listen min etter å ha sett noen spektakulære bilder derfra her på BP for mange år siden, men jeg finner dem ikke igjen. Ser flere andre her også har Lofoten på sine lister, kanskje av samme grunn Nå har kona (som også er ny ) i tillegg arvet en holme rett ved Risøyhavn på Andøya, samt att hun stammer derfra på farsiden, så nå er en slik tur i ferd med å konkretiseres. Vi føler vi bør ha 3 Mnd for virkelig å nyte kysten både opp og ned i fulle drag, men er begynt å spare. Håper 2016 er ett realistisk årstall for å gjennomføre dette på. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
avmønstret5 Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Hyggelig å høre at noen kan tenke seg å oppdage vår egen fantastiske kyst. Jeg har fulget hele strekket til Kirkenes mange ganger, men ikke med egen båt, men planene er der. Det er jo en tankevekker at det er utenladske båter fra England og kontinentet en ser i Lofoten og oppover kysten om sommeren. Blås i Hals og pizza, Danmark er bare kjedelig å seile i, kun ølprisene er attraktive. Seil norsk!!;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.