Eureka Svart 1.November.2013 Link til dette innlegget Svart 1.November.2013 Du får lage slike plasttuter man brukte før i tiden når man kjørte moped :) Så kan du droppe vindskjerm. http://autofoto.origo.no/-/image/show/1396572_hva-er-hensikten-med-plasttuten?ref=checkpoint Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 1.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2013 Ja, den gjør det Komodo! Båten er 2,5 meter bred på det bredeste og vindskjermen er fort nærmere 4 meter i lengde.. Men skal ta endelige mål førstkommende mandag.. Dersom den er innenfor så er alt mulig! Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 1.November.2013 Link til dette innlegget Svart 1.November.2013 (redigert) Kan du gjøre vindskjermen to-delt da? Dette ved å montere inn et aluminiumsprofil i midtre brekk foran. Det ser for meg ut som at du kan få mye brukbare aluminiumsprofiler f.eks. her både U-profil for bunnfester (eller er planen å skru plexiglasset fast direkte mot flate) og T- eller H-profil som "skjøt". Jeg gjorde det på en lignende måte på vindskjermen på en tidligere båt. Dette var dog bare på en smal (120cm) midtkonsoll. 3 flate pleksiglassplater der vinklene ble gjort med alu-profiler kjøpt på Bauhaus. Redigert 1.November.2013 av smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Stiffler Svart 1.November.2013 Link til dette innlegget Svart 1.November.2013 Todelt skjerm, men en profil i midten kledt i carbonfiber? Sent from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 1.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2013 (redigert) Ikke dum idè Stiffler! Ser nok at det må bli todelt.. Men hva tror dere om å "tette" siderutene med lakkerte flater, f.eks. støpe opp en plate i glassfiber med samme dimensjon som sideruten og lakke denne i samme farge som båten, alternativt å foliere med svart karbonfilm og bare ha vindskjerm foran? Dvs. to frontglass og tett (plater) på siden? Vil dette se dumt og rart ut? Må prøve å være litt kreativ her for ikke å bli ruinert.. Takk for tips Smiley! Jeg har sjekket mye rundt og trodde jeg hadde kartlagt de fleste som leverer profiler, men den siden var ny for meg! Dette var interessant! De kan absolutt kanskje levere varene.. Sjekker på mandag! Puhh, sjekket mailen min og det viste seg at jeg har sendt Alunor en forespørsel. Svaret var at de ikke kan levere.. Det synes jeg er merkelig! Hadde glemt at jeg hadde sendt dit! Det sier litt om hvor mange jeg har sendt forespørsel til.. Redigert 1.November.2013 av Norcem21 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.