Jump to content

Delepriser Volvo AD 31

sumo

Recommended Posts

Har hatt litt oljelekkasje i nærheten av dysene på min AD 31 motor, og fant ut at det måtte være toppdekselpakningen. Fra erfaringer med andre motorer, koster en slik 2-300 kroner, så jeg lot vanlig prosedyre om alltid å sjekke pris før bestilling ligge, og ba den lokale VP-forhandleren skaffe en. Bakoversveisen kom rimelig raskt og kraftig ved avhenting; norske kroner 1.000,- -ettusenkroner-! :eek:

Dobbel- og trippelsjekking førte bare til bekreftelse av at dette var riktig, og at dersom jeg hadde hatt en 6-cyl. motor (AD 41) ville jeg sluppet unna med under halve prisen.(3 pakninger à 150 kr)

Her var det bare å bite i det sure eplet, så jeg tuslet hjem og tok fatt på jobben med å skifte pakning. Sjokk nummer to kom da jeg hadde fått av dekselet, og oppdaget at pakningen ikke var problemet (faktisk virket den ganske ny) men en sprekk i nedkant av dekselet. En prat med den lokale sveiseeksperten overbeviste meg om at dette ville være vanskelig å reparere, så da var en ny tur til VP-forhandleren neste skritt.

Med sjokket etter siste besek fremdeles sittende i kroppen, fikk jeg hvisket fram et spørsmål om pris på toppdekselet. Joda, det hadde man på lager - det kostet 600 penger, og selvsagt kunne de ta pakningen inn igjen hvis jeg ønsket det, og sågar utbetale mellomlegget kontant, hvis det ikke da var noe annet jeg trengte.

Ikke alle dager er like ille............... God Påske :seeya:

Redigert av Ingar (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...