Jump to content

Anodeskift under vann i ettermiddag. Liten videosnutt.

Dykker

Recommended Posts

Skiftet anoder på båten i ettermiddag. I og med at båten blir brukt hele året, så måtte jeg dykke for å skifte disse. Litt vanskelig å jobbe under vann, skrur man med en fastnøkkel, vrir kroppen seg motsatt vei, er jo ganske vektløs under vann. Noen fisk og en hel haug med reker kikket spent på hva i all verden jeg holdt på med.

http://www.naledi.no

:thumbsup:

Gorde det samme i fjor våres. Byttet anoder og skrapete rent for skjell.

Holdt på i en drøy time. Det går greit, men er noget enklere på land

Har mistst litt verktøy under vann opp gjennom årene, nå har jeg en hyssing på alt verktøy og bunnet fast i blybeltet.

PS. Likte maska de

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Moro å se; selv har jeg gjort det samme i september alle år inntil ifjor, da måtte min eldste sønn (39 og sprek som fy) ta jobben. Det gikk på 8 minutter med 5 ganger gisp, gisp da han ikke hadde tatt med dykkerutstyret sitt.

Dette var 30. November med 4 gr i vannet, så vi hadde fylt varmtvann i surfedrakten han hadde på.

Han sjekket baugpropellen også, men etter totalt 11 min i vannet forlangte jeg at han skulle opp av vannet uansett.

En mer blåfrossen mann har jeg ALDRI sett, og det tok flere timer med varm dusjing og masse varme klær å få ham opp i normaltemp.

I år var han klar igjen, men denne gang med 10 gr i vannet. Tilfeldigvis fikk jeg båten opp en times tid for spyling og anodeskift sist tirsdag, og da brukte JEG 10 min for å få av en kronglete anoderest, så da blir det fremtidens metode. Var heldig og fikk løft og lån av høytrykksspyler for 500, så da syns jeg det var verd et opptak.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...