Jump to content

Planene går i vasken

enter4u

Recommended Posts

Så en brukt lanternemast i alu på en eller annen annonseside for noen dager siden. Mulig det var her, finn eller qxl?

Forøvrig er nok situasjonen din velkjennt for de fleste her på Baatplassen....

<{POST_SNAPBACK}>

Så sant som det är sagt ! Allt handlar om att prioritera det viktigaste för att få så positivt båtliv så möjligt. Att innhandla prylar som bara ger jobb är inget att eftersträva. Det gäller att skilja mellan:

1) Absolut nödvändig utrustning

2) Viktig utrustning

3) Bra att ha utrustning

Alltså... fyll på ovanifrån och stoppa när frun undrar hur länge familjen skall äta pasta och dricka kranvatten ... :yesnod:

/ Dan

Ja skal man tenke slik så kunne man jo kansellert alle båtkjøp og kjøpt seg heller en fiskeskøyte. Fiskeskøyte er jo nytteredskap, det er ikke fritidsbåt.

Jeg tenker slik, har jeg lyst på båt.. :yesnod: ... har jeg råd... :yesnod: ... har jeg kjøpt ny båt... :yesnod: ...har jeg det flott på sjøen... :yesnod: ...ja da har jeg det bra inni meg.

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Hjelp!! :headbang:  Flere som sliter med høye kostnader?

Hei enter4u! Hvis det er noe trøst i det - så har jeg det akkurat på samme måten som deg!

Uføretrygdet med 66% av tidligere inntekt, tannlegeregninger som kunne kjøpe en halv sjark, og på toppen så har vi her i Fredrikstad Kommune, Norge's grådigste politikere. Eiendomsskatten min gikk opp fra knappe 2.000,- i fjor til 6.480,- i år! En tredobling i løpet av et år! :headbang:

Tenk hvor mye båtstasj man kunne kjøpe seg for disse penga?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Vel, her i huset har ikke økonomien slått feil på investerings siden denne gangen, men hele påsken er i ferd med å gå rett i vasken :cryin:

Influensaen har slått oss totalt ut. Når den ene er i ferd med å vise de første små tegn til å kikke opp fra puten er den neste på vei under teppet. Til tider høres det ut som vi har en lungeavdeling fra et sykehus.

Stuen ser ut som et lokalt apotek med stort utvalg i alle mulige medisinflasker, glass og tuber med medisin etc. for å holde de rosa elefantene på litt avstand.

Papirlommetørkler er erstattet med toalettpapir og husholdnings tørkeruller, det første monnet liksom ikke noe lengre.

Når jeg kikker ut vinduet ser jeg at termometeret viser +14,5, det er helt vindstille og strålende sol!

En og annen båt passerer utpå den speilblanke fjorden på vei til nærmeste plass hvor det er råd til å få 220volt ombord. Natten er nok for kald ennå til å ta sjansen på overnatting med varmeapparatet på fullt uten god lading.

Fiskeri foregår det og på fjorden. Etter måsene å dømme er det noen som har dratt ombord fisk.

Håper vi er noenlunde oppegående på søndag/mandag..........

Det er vel bare å ønske et medlem til velkommen i klubben. Siden jeg er så gjerrig at jeg griner når jeg er på do iht avkommet,som forresten ikke har N O E N T I N G av nymotens nødvendigheter iflg dem selv så kan jeg anbefale deg baatplassens bruktmarked. Der kan du gjøre bra kjøp hvis det ikke er så viktig å få utstyret i orginalemballasje.

En liten trøst kan kanskje være at der er en lanternemast til salgs på qxl for et par hundre.

Jeg skal også selge en i løpet av april, hvis jeg får tid til å montere min nylagde i mahogny.

Jada, å få råd til alle duppeditter, det er jammen ikke godt å få til, men trøst deg med at da har vi tross alt noe å glede oss til, samtidig som at man skal huske på at om man har all verdens duppeditter i båten, så er man ikke mer lykkelig på sjøen, enn de som ikke har alt :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...