Jump to content

Høy splittflaggføring!

-morten-

Recommended Posts

ÅtteGlass skrev On 1.11.2013 at 19.55:

Foreningen flyttet ikke ut til Hovedøya før i 1905. Revierhavnen lå mellom Havnelageret og der danskebåtene nå legger til. Artikkelforfatteren bruker uttrykket "sær proletarsekt". Foreningen og miljøet var nok det stikk motsatte i den tiden, for å si det mildt.

Jeg stusset på de to tingene, ja ...

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Vestlandet?? Nei, fysh og fysh. Dette er kun for kjekke solbrune gutter fra Osla Vest med stenk i håret.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

-morten- skrev On 1.11.2013 at 11.13:

På et skip som Poseidon og dens historie r det kansje naturlig å føre splittflagg/Postflagget..

Nei det var ikke POSEIDON som fikk tillatelse til å føre postflagget, jeg ville ikke engang tenkt tanken å søke.

Her viste jeg til ROGALAND som fra 1929 til ca 1964 gikk kysthurtigrute og postrute mellom Bergen og Oslo.

Men min gamle POSEIDON førte splittflagg en uke midt på 1990-tallet, da var den i sjøheimevernets tjeneste.

Med vennlig hilsen POSEIDON

REM skrev On 2.11.2013 at 21.41:

Vestlandet?? Nei, fysh og fysh. Dette er kun for kjekke solbrune gutter fra Osla Vest med stenk i håret.

Fordomsfull? Du? :lipseal:

ps

Finnes en del medlemmer i KNS også i din kommune som sågar fører dette "ekle" flagget!

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Pinkvin skrev On 3.11.2013 at 9.14:

Hva er et klubbflagg?

Et flagg som føres av medlemmer av en klubb på båter registrert i denne klubben.

Kongelig Norsk Seilforenings flagg kan føres på en båt som er registrert i foreningen når den eies av medlem som er norsk statsborger, og båten er under kommando. En båt som fører foreningens flagg skal vise tydelig navn i overensstemmelse med foreningens båtregister.

At det faller enkelte sjeler tungt for brystet at en klubb har et spesielt flagg får man vise overbærenhet med.

Mouche skrev On 3.11.2013 at 9.55:

At det faller enkelte sjeler tungt for brystet at en klubb har et spesielt flagg får man vise overbærenhet med.

Det er bare å melde seg inn i KNS for de som vil føre splittflagget på egen båt. Allikevel er det lov å mene at dette er noe ordentlig fjas. Mener å ha hørt at KNS har adskillig motorbåtfolk i sin medlemsskare. Dårlig trøst vil jeg si.

En klubbvimpel kan henge ute hele året og viser hvilken forening/havn du tilhører.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Astor skrev On 3.11.2013 at 11.56:

Det er bare å melde seg inn i KNS for de som vil føre splittflagget på egen båt. Allikevel er det lov å mene at dette er noe ordentlig fjas. Mener å ha hørt at KNS har adskillig motorbåtfolk i sin medlemsskare. Dårlig trøst vil jeg si.

En klubbvimpel kan henge ute hele året og viser hvilken forening/havn du tilhører.

Dine og Rem's gjentatte innlegg i denne saken, som jo dukker opp på forumet med jevne mellomrom, kan muligens indikere at livet her oppe i det kalde nord ikke er så aller verst, tross alt. Hvorfor dere synes å legge så mye følelser i denne fillesaken forundrer meg hver gang uten at jeg skal komme med noen rene spekulasjoner mht hvor skoen trykker, men noe må det være siden det utløser så mye følelser.

Redigert av Mouche (see edit history)

Oteren skrev On 3.11.2013 at 12.37:

Norges flagg er ikke fjas. Splittflagg er staselig å se på sjøen.

Helt enig. Splittflagg er et skikkelig stasflagg så lenge det brukes riktig.

Heldigvis bor man på en kant av landet der man slipper å se det brukt til pynt.

Han som mente at en gang var 80-90 % av norske sjøfolk fra vestlandet: Antar at dette var rett i etterkant av siste istid? Da resten av landet ennå var midt i fyringssesongen?

Så klart det er et staselig flagg, det synes vel alle som er optatt av maritim historie og tradisjoner. Poenget mitt med dette innlegget var jo den windyen som hadde et digert flagg over gjennomsnittet i forhold til størrelsen, og at det i tillegg var et splittflagg. Som sakt så er jeg sikkert konservativ og gammeldags, men synes splittflagg har lite å gjøre på en ordinær fritidsbåt

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Mouche skrev On 3.11.2013 at 14.33:

Dine og Rem's gjentatte innlegg i denne saken, som jo dukker opp på forumet med jevne mellomrom, kan muligens indikere at livet her oppe i det kalde nord ikke er så aller verst, tross alt. Hvorfor dere synes å legge så mye følelser i denne fillesaken forundrer meg hver gang uten at jeg skal komme med noen rene spekulasjoner mht hvor skoen trykker, men noe må det være siden det utløser så mye følelser.

Bssszzsssszzz!

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hele dette kongelig greiene er vel egentlig en anakronisme.

Skriver seg vel fra et kongehus med en mer en alminnelig interesse for seiling.

Og med sin engelske bakrunn skule det henges på en "kongelig". RAC/RYA/RSPCA osv.

KNS er en gammel forening. Den var faktisk særforbund før NSF ble opprettet.

Er ikke mye blazer og cigar igjen idag. Det er Norges største seilforening med aktiviteter på de fleste områder.

Må være trist for medlemmene å bli hengt ut som snobber av enkelte miljøer.

Mulligan skrev On 3.11.2013 at 16.46:

Må være trist for medlemmene å bli hengt ut som snobber av enkelte miljøer.

Når man ser hvem som henger ut og hva de har å fare med til sak så tror jeg de fleste medlemmene i KNS tar det hele med stoisk ro og en lett hoderysting mens de nipper til en god Chablis. :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...