Jump to content

Starte motor på seilbåtkrybbe.

Gespen

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Du har samme stativ som meg. I bruksanvisningen er det angitt at du skal ha lastestropper på kryss mellom støttene på hver side. Og gjerne også en tvers under båten i tillegg til kjettingene (vil vel ta lasta om en kjetting blir for slakk tenker jeg). Å stemple av mellom stativ og kjøl har du på stell, det har ikke jeg enda :-/

Jeg tør ikke å starte min motor i stativet... det er en yanmar 2gm (2 sylindere) som rister ganske godt fra seg akkurat i oppstart og på lave turtall.

Men på den andre siden så kan jeg bare åpne ventilene på toppene og sveive på så mye jeg vil uten særlig store problemer så jeg får sirkulert hva jeg måtte ønske uten å ha start på den. Den er sjøvannskjølt og brukerhåndboka angir at man "bare" skal tømme den for vann og løsne slangene på impellerpumpa, evt løsne (ikke skru av) lokket på impellerhuset.

Jeg åpnet ventilen som tømmer toppen for vann og sveivet på til det ikke kom mer. Så tok jeg av slangene til impellerpumpa og lot vannet der renne ut før jeg blåste gjennom slangen opp til toppen.

Så nå står den tørt og fint uten vann eller veske i seg utover olje og diesel. Da kan kulda bare komme.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...