Erlend Thune Startet 2.November.2013 Link til dette innlegget Startet 2.November.2013 Jeg må ta av påhengsmotoren på båten vi har, men det er mange ledninger til fjernkontrollen, og så vidt jeg kan se virker disse vanskelig å kople fra motoren-de virker veldig permanent montert. Må jeg skru løs fjernkontrollen og ta med den og alle ledningene!? Batteriledningen tenkte jeg at jeg kunne klippe over og lage en stikkontaktløsning med, men vaiern er det vel ikke så lurt å klippe over:) Jeg er bare vant til å mekke på sykkel, men der kan jo f.eks bremsevaiere enkelt koples løs. Er det ikke noen sånne smarte løsninger med suzuki? Håper noen med litt mer erfaring enn meg kan gi meg noen gode råd! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 2.November.2013 Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 Tja si det. På min Suzuki df15 er det en plugg ved motoren på kabelstokken som går til fjernkontrollen.. Sitér dette innlegget Link to post
Erlend Thune Svart 2.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 (redigert) Ok, og den pluggen er det bare å trekke ut? På bildet ser du hvilke ledninger som går inn til min motor. Strømkabel til høyre. Vaier til gassen til venstre. Og så er det en annen ledning i tillegg. Den er vel til startmotor/dødmannsknapp. Redigert 2.November.2013 av Erlend Thune (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 2.November.2013 Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 Ja det er mulig den er ettermontert om det er slik fatt som du sier på din og av samme grunn. , ikkje veit eg. Kjøpte den brukt. Er en stor firkantet plugg utenfor motoren går ikkje an å ta feil om der er eller ikkje. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Dette skal kunne kobles av inni motoren,denne motoren får man jo kjøpt enten med kontrollboks eller styrekult. Endene på gir\gasskablene skal ha en hurtigkobling i enden og kabelstokken en plugg inne i motoren. Hvis dette er veldig mye arbeid å koble fra ville jeg kanskje bare tatt av kontrollboksen som du sier med alt hengende på og løsnet batteikablene fra batteriet og latt disse henge med. Sitér dette innlegget Link to post
Frode N Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Det er et delbart plastdeksel som går rundt stammen/motoren under dekslet til motoren. Det er bare 3-4 små bolter som holder det på plass. Når du har fjernet det, blir det lett å komme til kablene på motoren. Hvis ikke kablene er tredd inn i gjennomføringer vil det nok være enklest å ta av kontrollboksen og la den følge med motoren. Batterikablene kan du vel løsne fra polskoene på batteriet. Jeg ville ikke kappet batterikablene, da en skjøt med "stikkontaktløsning" kan føre til spenningsfall etter noen år. Sitér dette innlegget Link to post
Erlend Thune Svart 3.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Ok! Takk for gode svar! Blir nok å ta med kontrollboksen da. Batteriledningen går gjennom skroget, men jeg får se om jeg ikke kan få løsnet ledningene fra batteripolskoene og få dratt de gjennom hullet i skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.