hs74 Startet 2.November.2013 Link til dette innlegget Startet 2.November.2013 Hei, jeg er på utkikk etter en 60hk Yamaha autolube fra 90tallet. Er det noen som vet om Mariner fra denne tiden er identisk med Yamaha? (har hørt rykter om det). Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 2.November.2013 Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 Ja vertfall sent 80 tallet... Tok av dekselet så var de helt identiske og samme deler... Kansje tidlig 90 tallet og? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 2.November.2013 Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 Jeg hadde tidligere en Mariner 60hk, årsmodell 1991 eller-92. Dette er en 3 sylindret to-takter på 965 kubik. Jeg er temmelig sikker på at denne har en tvilling innen Yamaha-familien. En henvendelse til Ravns Garage http://www.ravns-garage.com/ vil eventuelt raskt kunne bekrefte dette! Jeg hadde denne motoren fra 1993 til 2006, og var kjempefornøyd med den! Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 2.November.2013 Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 nei ikke 3 cyl yamaha Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Lars K Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Fra slutten av 70tallet og opp et stykke på 80tallet er den 2 sylindra Yamaha\Mariner like. Er ikke helt sikker på når,men fra ca 85 og oppover er Mariner og Mercury like. En Yamaha 60hk autolube fra tildig 90tallet er vel en helt egen motor. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Fra slutten av 70tallet og opp et stykke på 80tallet er den 2 sylindra Yamaha\Mariner like. Er ikke helt sikker på når,men fra ca 85 og oppover er Mariner og Mercury like. En Yamaha 60hk autolube fra tildig 90tallet er vel en helt egen motor. ja enig med deg, tror ikkje mariner har noen motor med betegnelsen autolube... Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Etter å ha sjekka litt er det bare å innrømme at jeg tok feil mht likhet mellom Mariner og Yamaha. Derimot var den aktuelle Mariner'n samme motor som tilsvarende levert av Mercury. Beklager forvirringen! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Mariner oppsto som et samarbeid mellom Mercury og Yamaha , på 70 tallet mener jeg. Motorene opp til 60hk, med unntak av 50hk var Yamaha, resten Merc. Så, mot midten/slutten av 80-tallet så overtok Mercury mer og mer av serien Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kiekhaefer Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Er Mariner tilbake på markedet igjen??, jeg trodde at Mercury hadde lagt dette merket på is. Men jeg ser at Brunswick marine reklamerer med disse igjen, men ser at Norge ikke har noen forhandlere på deres forhandler sider, det er jo synd. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 4.November.2013 Link til dette innlegget Svart 4.November.2013 Mercury er noe dritt uansett for tiden.... Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 5.November.2013 Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 På hvilken måte? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5.November.2013 Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 Mercury er noe dritt uansett for tiden.... Jeg hadde samme forutintatte mening helt til jeg kjøpte båt med en Merc 115 4t.. den hadde gått lite men så ut som ny etter 10 år.. ikke et feilslag og i forhold til andre Merc motorer jeg har sett og hørt, har denne et veldig fint lydbilde veldig fint forbruk, og null problemer! men husker du de små totakterne fra 70-80 tallet så var det jo ymse kvalitet.. Jeg trodde aldrig jeg skulle bli fornøyd med merc. Jeg er forøverig på min hals Honda fan, og favoriserer japanske motorleverandører Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.