OddIvar90 Startet 2.November.2013 Del på Facebook Startet 2.November.2013 Hei alle båtfolk :) Jeg trenger noen gode råd! Jeg fikk til å knekke finnen på min suzuki df90 i sommer. Så jeg lurer på om dette er noe som kan fikses uten å skifte hele undervannshuset? Viste dette bildet til et verksted men de var usikker da det var for langt opp for å sveise, regner med de mener at det blir for varmt til lager eller noe.. Noen som har noen mening? :) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 (redigert) Du kan plukke ut alt ut av huset for så og få det sveist. Faren er at kan "slå" seg . Et godt sveiseverksted kan fixse denne skaden Redigert 3.November.2013 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 Her ville jeg nok sveiset det som det er,men tatt meg god tid og hatt ei bøtte med vann og en stor fille. Lag til en bit som passer og nestet den fast i hver ende. Så må man ha litt høy strøm på apparatet slik at man slipper å varme så lenge før man legger i tilsatstråd. Så er det bare å sveise et lite stykke,kaste på fille for å kjøle det ned,og fortsette. Har hverfall gjort dette selv flere ganger og det har gått bra. Sitér dette innlegget Link to post
Frode N Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 (redigert) Enig med Lars K. Sveise litt, og så avkjøle. Kanskje du kan fylle eksosdelen med vann under sveiseprosessen? Etterpå, når motoren er tatt i bruk igjen, kan du sjekke girolja et par ganger ekstra første sesongen. Redigert 3.November.2013 av Frode N (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 Dette har jeg fått utført på mitt undervannshus. Undervannshuset ble montert opp ned i en skrustikke. Tøy ble viklet rund undervannshuset og surret fast. Alt ble dynket med vann og vannslange ble festet på propellakselen slik at den spylte vann inn i eksosportene. Innkjøpt reparasjonsfinne av riktig legering ble sveiset fast. Sveiser tok seg god tid. Hans bekymring var ikke at undervannshuset kunne slå seg, men at simmeringene på propellakslingen skulle bli for varme. Undervannshuset var fullt av olje under sveisingen. Sveisejobben ble utført av proff sveiser. Ingen problemer i etterkant tett undervannshus og ren olje. Den nye finnen ble pusset og behandlet med to-komponent epoksy på sprayboks(dette får du kjøpt hos lakkeringsverksteder) etterfulgt av orginal grunning, lakk og klarlakk. Sitér dette innlegget Link to post
OddIvar90 Svart 3.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2013 (redigert) Takker for fornuftige svar :) Da skal jeg høre litt rundt på verksteder for å få dette gjort. Spørsmålet jeg stiller meg selv er hvordan denne har blitt knekt av. Bruddet er jo helt rett og det er jo helt øverst så hele finnen er jo borte unntatt en liten cm da. Dette skulle jeg ha merket hvis jeg har treft noe! På propellen finnes det ikke en skramme så dette er for meg merkelig.. Redigert 3.November.2013 av OddIvar90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 har dele motor suzuki df 115 hk 2006-07 model har alt av deler vilken model er din. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
OddIvar90 Svart 5.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2013 2001 mod.. Sitér dette innlegget Link to post
OddIvar90 Svart 10.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2013 Hvis noen her har en delemotor stående så kan jeg være interessert å kjøpe undervannshuset.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 10.November.2013 Del på Facebook Svart 10.November.2013 Er båten stabil, så la det være:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
OddIvar90 Svart 10.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2013 Ja, jeg har tenkt tanken! Båten virker stabil i høy fart men ustabil ved lav fart. Vet ikke om det skyldes finnen.. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 11.November.2013 Del på Facebook Svart 11.November.2013 Det er nok bare sånn båten er:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
OddIvar90 Svart 14.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2013 Hvor viktig er denne finnen egentlig? Utenom beskyttelse av propellen da.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.