Jump to content

Knekt "finne" suzuki df90

OddIvar90

Recommended Posts

Hei alle båtfolk :)

Jeg trenger noen gode råd! Jeg fikk til å knekke finnen på min suzuki df90 i sommer. Så jeg lurer på om dette er noe som kan fikses uten å skifte hele undervannshuset?

Viste dette bildet til et verksted men de var usikker da det var for langt opp for å sveise, regner med de mener at det blir for varmt til lager eller noe..

Noen som har noen mening? :)

bilde

Her ville jeg nok sveiset det som det er,men tatt meg god tid og hatt ei bøtte med vann og en stor fille.

Lag til en bit som passer og nestet den fast i hver ende. Så må man ha litt høy strøm på apparatet slik at man slipper å varme så lenge før man legger i tilsatstråd.

Så er det bare å sveise et lite stykke,kaste på fille for å kjøle det ned,og fortsette.

Har hverfall gjort dette selv flere ganger og det har gått bra.

Dette har jeg fått utført på mitt undervannshus. Undervannshuset ble montert opp ned i en skrustikke. Tøy ble viklet rund undervannshuset og surret fast. Alt ble dynket med vann og vannslange ble festet på propellakselen slik at den spylte vann inn i eksosportene. Innkjøpt reparasjonsfinne av riktig legering ble sveiset fast. Sveiser tok seg god tid. Hans bekymring var ikke at undervannshuset kunne slå seg, men at simmeringene på propellakslingen skulle bli for varme. Undervannshuset var fullt av olje under sveisingen.

Sveisejobben ble utført av proff sveiser.

Ingen problemer i etterkant tett undervannshus og ren olje. Den nye finnen ble pusset og behandlet med to-komponent epoksy på sprayboks(dette får du kjøpt hos lakkeringsverksteder) etterfulgt av orginal grunning, lakk og klarlakk.

Takker for fornuftige svar :)

Da skal jeg høre litt rundt på verksteder for å få dette gjort.

Spørsmålet jeg stiller meg selv er hvordan denne har blitt knekt av.

Bruddet er jo helt rett og det er jo helt øverst så hele finnen er jo borte unntatt en liten cm da. Dette skulle jeg ha merket hvis jeg har treft noe! På propellen finnes det ikke en skramme så dette er for meg merkelig..

Redigert av OddIvar90 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...