Bitteliten Startet 3.November.2013 Link til dette innlegget Startet 3.November.2013 (redigert) Klarte å søle drittolje på teaken til pappa. Teaken er 15 år gammel, ru i overflaten. Olja var vel like gammel . Sprekk i bøtta med olje... Har prøvd aceton og ser at det tar en del. Det er enklere å rense på min teak som er glatt og behbandlet med Golden Teak ser jeg. Er det bare å fortsette med aceton, eller er det annet som er bedre? Noen forslag på hva som kan gjøres? Jeg tenker at det værste som skjer er at vi må slipe ned, og da blir det jo bra :-). Men det hadde vært fint å slippe det også Redigert 3.November.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Kjør innom en steinhuggerbedrift. Det finnes nemlig en krem man kan bruke hvis man søler olje/maling på stein. Smører på, lar det tørke, og så koster vekk. Jeg kan ikke huske hva det heter. Mulig det er tingen å bruke på tre også. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Kan det produktet Astor beskriver i #601 brukes? https://baatplassen.no/i/topic/43263-grand-banks-astor-paa-tur/?p=1510246 Mulig du må behandle hele teakflaten for at det ikke skal bli skjoldet. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Zitt Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Jeg vet ikke hvor du hører hjemme, Bitteliten, men er det i Oslo-området kan du ringe til disse: BGS Naturstein Tlf.: 21928390 Mob: 41276030 Spør om de har tuber 250ml Akemi Olje/fettfjernepasta og om den kan brukes på treverk. På naturstein(skifer/marmor/granitt) er den helt fantastisk, jeg har prøvd! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Les siste nummer av Båtens Verden. Produktet 7M er et skånsomt og effektivt produkt. Jeg hadde en veltet skål med fett fra grillen i teaken. Helt borte. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Så slumsete dere er Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bitteliten Svart 3.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 (redigert) Tusen takk Astor. Er det 7M teak rens? Redigert 3.November.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
overoe Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Modena (fliskjede) forhandler Akemi og har nevnte stoff. De har ove 20 utsalgssteder rundt hele landet. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 11.November.2013 Link til dette innlegget Svart 11.November.2013 Hvordan gikk det? Fikk du til et godt resultat, og har du noen erfaringer du kan dele med oss? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2013 skjøvet på til våren. Har hatt på aceton, og det hjelper litt. Regner med at vi må slipe ned Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.