Fjord21DC Startet 3.November.2013 Del på Facebook Startet 3.November.2013 Som emnetråden spør om; hvilket treverk benytter dere ombord for innredning osv - alt fra dørkplater, dørkluker, skillevegger, sittekasser, pentry m.m.. Type finer? Furu, gran, bjørk, meranti, teak? Rammeverk (trykkimpregnert)? Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 Teak finer og mahogni. Rammeverk er 2" 2" impregnert :-) i min trebåt da.. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Fjordgubbe Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 Her er det for mitt vedkomande berre teak og teakfiner om gjeld. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 3.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2013 Gjelder det for innplasting også? Er ikke Teak såpass fet at glassfiber ikke hefter? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 Eg tenkje berre på den synlege delen, det med innplasting har eg mindre greie på. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 I skuta mi er alt synlig treverk teakfinèrplater og listverk er av teak. Når det gjelder deler som er innplasta i skroget er det somregel vannfast finèr. Når det gjelder teakfiner får man kjøpt teakplater med teak kun på en side, disse er billigere og brukes der kun den ene siden er synlig. Til dørk får man kjøpt dørkplater med ferdig "belegg". www.maritim.no har en del slikt. Ellers er rammeverk laget av "vanlig" materialer (furu/gran) og mye finèr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.