Puffen Startet 3.November.2013 Link til dette innlegget Startet 3.November.2013 Har fantasert en del siste året om Storebro 410 og 435. Jeg er stor fan av sidedører og skikkelig walk-around løsninger. Kombinert med god plass. Problemet med Storebro, foruten pris, er at vi pr. i dag ikke har plass til båter over 11 m. i havna vår. Nimbus nye coupe serie har derimot unngått min oppmerksomhet av en eller annen grunn. Muligens fordi jeg har oppfattet de som litt sidrumpa halvplanere med lav marsjfart. Dette er tydeligvis bare delvis riktig. De er ikke halvplanere, men marsjfarten med det vanlige motoralternativet er bare 20-21 knop. Det er litt for lavt etter min magefølelse og rastløshet, men det gir en del andre fordeler. Jeg slipper unna dobbelinstallasjon, og får et mye bedre motorrom. Og jeg slipper det helv... drevet som jeg har begynt å bli en smule lei av. Forbruket blir lavere med bare en motor + alle de andre fordelene som ikke trengs å gå nærmere inn på. Jeg testet ut en 35 Nova sist jeg byttet båt, og hadde for så vidt rangert den som alt. 1. Men etter å sett båten innvendig, konkluderte jeg med at den var altfor liten. 365 Coupe virker større og mer anstendig som 2 kabins båt Er det noen som har prøvd, eller tatt denne båten i nærmere øyesyn og har noe interessant å komme med ? Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Jeg har vært om bord og besiktiget en slik, men ikke prøvekjørt. Jeg synes at det er en veldig fin og gjennomtenkt båt, hvis du ikke ønsker fly bridge. Her er en link til en test utført av Båtmagasinet: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-nimbus-365-coupe-saab-s%C3%A6r Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 3.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Ønsker og ønsker flybridge Som jeg har skrevet i en del andre tråder er jeg av den formening at båten bør være stor for at en flybridge skal bli funksjonell. På Vestlandet er det ikke alltid varmt, selv om sola skinner. Derfor bør uteplassen være litt skjermet. Så om bakdekket er stort nok, vil den dekke behovet for uteplass. Utfra det jeg kan se på bilder så virker båten relativt romslig. Walk around løsningen stjeler jo noe plass inne, men det virker som de har fått det til likevel her. Hva syntes du om inneplassen når du var om bord ? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 4.November.2013 Link til dette innlegget Svart 4.November.2013 Det er ikke walk around, kun på SB side. Overbygget går helt ut på BB side og her er det ikke dollbord/passasje. Båten går pent i sjøen og meget stille og behagelig. Båten bør sees og prøves, Layouten er ikke A4, genial for noen, mens andre vil ha et annet konsept. Sitér dette innlegget Link to post
mjo101 Svart 4.November.2013 Link til dette innlegget Svart 4.November.2013 En bekjent handlet i sommer en slik båt som dette. Veldig flott båt vil jeg si. Økonomisk å kjøre med, gode sjøegenskaper. Han er hvertfall storfornøyd med båten etter 3 ukers ferie i sommer. Som hanto1 sier, layouten er ikke a4, men må si jeg likte det veldig godt etter en tur ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 4.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2013 Jeg har fått med meg at den bare er 1/2 walk around Så det blir kanskje feil å bruke uttrykket. Det skal være dollbord på babord side også, men det er rimelig smalt. I flg. en test jeg fant på nettet kommenterte de at det var så vidt framkommelig. Designet er litt på kanten for meg, men funksjonaliteten virker spennende. De gjorde tydeligvis en slags mini facelift mellom 2010 og 2011. Når jeg leser div. spesifikasjoner på nettet og ser på en del bilder så ble badeplattformen forandret. Og LOA ser ut til å ha økt med 39 cm. Er det noen som vet om hele denne forlengingen er gjort på badeplattformen ? Eller er det større akterdekk også ? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 5.November.2013 Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 Må kanskje poengtere at feltet på BB side som er nærmest ufremkommelig begrenses til lengden på hytta. I baugen frem til vindskjermen er det meget god plass/ fremkommelighet med nedsenkede bollbord. SB side er helt suveren mht fremkommelighet. Aktenfor hytta er det også greit med plass. Ute sitter man greit 5/6 stk. Kjenner ikke til facelift men platformen akter er stor & flott på 365. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 5.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 Ser at MBY gjorde en test på den i september 2009. De gav den 9 av 10 poeng !!! Det var da voldsomt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.