Jump to content

Noen som vet noe om Nimbus 365 ?

Puffen

Recommended Posts

Har fantasert en del siste året om Storebro 410 og 435. Jeg er stor fan av sidedører og skikkelig walk-around løsninger. Kombinert med god plass. Problemet med Storebro, foruten pris, er at vi pr. i dag ikke har plass til båter over 11 m. i havna vår.

Nimbus nye coupe serie har derimot unngått min oppmerksomhet av en eller annen grunn. Muligens fordi jeg har oppfattet de som litt sidrumpa halvplanere med lav marsjfart. Dette er tydeligvis bare delvis riktig. De er ikke halvplanere, men marsjfarten med det vanlige motoralternativet er bare 20-21 knop. Det er litt for lavt etter min magefølelse og rastløshet, men det gir en del andre fordeler. Jeg slipper unna dobbelinstallasjon, og får et mye bedre motorrom. Og jeg slipper det helv... drevet som jeg har begynt å bli en smule lei av. Forbruket blir lavere med bare en motor + alle de andre fordelene som ikke trengs å gå nærmere inn på.

Jeg testet ut en 35 Nova sist jeg byttet båt, og hadde for så vidt rangert den som alt. 1. Men etter å sett båten innvendig, konkluderte jeg med at den var altfor liten. 365 Coupe virker større og mer anstendig som 2 kabins båt

Er det noen som har prøvd, eller tatt denne båten i nærmere øyesyn og har noe interessant å komme med ?

Ønsker og ønsker flybridge :smiley: Som jeg har skrevet i en del andre tråder er jeg av den formening at båten bør være stor for at en flybridge skal bli funksjonell. På Vestlandet er det ikke alltid varmt, selv om sola skinner. Derfor bør uteplassen være litt skjermet. Så om bakdekket er stort nok, vil den dekke behovet for uteplass.

Utfra det jeg kan se på bilder så virker båten relativt romslig. Walk around løsningen stjeler jo noe plass inne, men det virker som de har fått det til likevel her. Hva syntes du om inneplassen når du var om bord ?

Jeg har fått med meg at den bare er 1/2 walk around :smiley: Så det blir kanskje feil å bruke uttrykket.

Det skal være dollbord på babord side også, men det er rimelig smalt. I flg. en test jeg fant på nettet kommenterte de at det var så vidt framkommelig. Designet er litt på kanten for meg, men funksjonaliteten virker spennende.

De gjorde tydeligvis en slags mini facelift mellom 2010 og 2011. Når jeg leser div. spesifikasjoner på nettet og ser på en del bilder så ble badeplattformen forandret. Og LOA ser ut til å ha økt med 39 cm. Er det noen som vet om hele denne forlengingen er gjort på badeplattformen ? Eller er det større akterdekk også ?

Må kanskje poengtere at feltet på BB side som er nærmest ufremkommelig begrenses til lengden på hytta. I baugen frem til vindskjermen er det meget god plass/ fremkommelighet med nedsenkede bollbord. SB side er helt suveren mht fremkommelighet. Aktenfor hytta er det også greit med plass. Ute sitter man greit 5/6 stk.

Kjenner ikke til facelift men platformen akter er stor & flott på 365.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...