kjetillunde Startet 4.November.2013 Link til dette innlegget Startet 4.November.2013 (redigert) Hvor er det billigst jolleplass i indre oslofjord? Jeg skulle hatt plass til en 10 fot jolle... Har forstått det slik at de kommunale båtforeningene er billigst men har lengst ventetid? Men hvilke er kommunale? Redigert 4.November.2013 av kjetillunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 4.November.2013 Link til dette innlegget Svart 4.November.2013 Mange av båtforeningene i Oslo er ideelle, eller kommunale om du liker å kalle dem det, det er private foreninger uansett, med eget styre. De er generellt åpne for alle. På Hovedøya er det flere, på fastlandet er det flere både i Frognerkilen og Bestumkilen. Ingen av disse har slike astronomiske priser som noen ganger publiseres. Du må søke etter båtforeninger på nettet så finner fort ut hvem som er ideelle eller ikke. Jeg vil ikke liste opp siden det uansett vil bli en ufulstendig liste. Jeg har holdt til på Hovedøya i snart et kvart århundre og vi trives godt der ute. Noen foreninger har lange ventelister som nærmer seg ti år mens andre har ventelister på kanskje et år eller mindre. Du må henvende deg til hver enkelt forening, det er store forskjeller på foreningene hver en har sin egen kultur selv på samme øy som Hovedøya. Jeg kan ikke anbefale noen siden du må passe i foreningen og den må passe til deg. En slik liten jolle burde være en enkel sak å få plass til, det er noe ganske annet enn en 4-5 m plass til en 40' seilbåt. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
kjetillunde Svart 4.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2013 Takk for svar. :) Har vært inne på sidene til en del båtforeninger men syns det er litt vanskelig å finne ut av om de er kommunale/ideelle eller ikke... Er den i frognerkilen kommunal? Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 4.November.2013 Link til dette innlegget Svart 4.November.2013 Foreningene leier kommunal grunn antakelig. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 5.November.2013 Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 På Oslo kommunes Internettsider finnes en oversikt over båtforeninger. De fleste leier kommunal grunn. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.November.2013 Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 Det er ofte ventelister, men finner du rett forening er den ikke lang. I Frognerkilen er det mange foreninger. Og mens du ventet får man ofte leie midlertidig plass. Der jeg selv har båtplass koster jolleplass 200, men det er en "møljefortøyning" i en haug innerst på bryggene. Men det virker helt fint. I Sandvika tror jeg Lakseberget tar ca 1500 for en jolleplass, da med liten utrigger på hver side. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 5.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 (redigert) Der jeg selv har båtplass koster jolleplass 200, men det er en "møljefortøyning" i en haug innerst på bryggene. Men det virker helt fint. Hvor er det du har båtplass da? Redigert 5.November.2013 av kjetillunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 28.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 Er FB1860 en kommunal båtforening? http://www.fb1860.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.