tobixen Startet 4.November.2013 Link til dette innlegget Startet 4.November.2013 Vi kom til Moss fredags kveld, men det var visst ganske meningsløst. Ikke var det strøm der, selv betalingsautomaten var fjernet, og det var skiltet med at fortøyning i kanalen ikke var tillatt utenom sesong. Det var også skilting om at gjestehavnavgift allikevel skulle betales året rundt ... go figure. Nå tenker vi å prøve Horten til helga. Det blir litt meningsløst å dra til gjestehavn på denne tiden av året dersom det ikke er tilgang til strøm der (og jeg er også fortsatt litt furten etter oppholdet i Holmestrand hvor vi betalte, men ikke fikk noe strøm). http://www.hortenhavn.no/gjestehavner/horten-gjestehavn/ sier ingenting om sesongbegrensninger - men er det noen som vet sikkert at ting fungerer som det skal i Horten? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Astor Svart 4.November.2013 Link til dette innlegget Svart 4.November.2013 (redigert) Tror faktisk det er strøm på Jeløy-siden nord for broen… Det har vært det tidligere vintre. Horten gjestehavn pleier å være oppe å gå 12 måneder i året. Redigert 4.November.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
tobixen Svart 4.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2013 Tror faktisk det er strøm på Jeløy-siden nord for broen… Det har vært det tidligere vintre. Ihht min spanske gjest var han innom Moss en tur for et par uker siden, og da var det strøm, men bare ved Rema. Da vi var der nå på søndag, fant vi ikke strøm noen steder. Men, vi satser på Horten til helga da. Deretter er det vel på tide å få båten opp på land, siden isen kommer tidlig i min båthavn (Kambo) :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
sjøman Svart 4.November.2013 Link til dette innlegget Svart 4.November.2013 Jeg lå på de nye gjestebryggene nord i mossekanalen for et par uker siden,da var det i hvertfall strøm på den brygga. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 9.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2013 Forbausende mange båter i Horten - men jeg ser at mange av plassene er reservert båter som har leid for hele vinteren. Vi har strøm i Horten, men servicefunksjonene er helt avstengt. Ganske underlig at det er såpass mange "fastboende" i havna når det ikke er servicefunksjonalitet, det er neppe alle båtene her som har dusj, stor septik og vaskemaskin. Jeg skjønner det ikke, det kan ikke koste allverden å ha toalettet åpent. Prisen er sterkt nedsatt siden det hverken er vann eller tilgang til servicebygg nå vinterstid - 50 kr pr døgn, det er jo "ingenting" ... men, tilsynelatende er det ikke mulig å betale mindre enn 80 kroner på betalingsautomaten? Underlige greier. Europark drifter betalingsautomatene, kanskje det er de som stikker av med tredve kroner ekstra? ;-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Sun Flyer Svart 9.November.2013 Link til dette innlegget Svart 9.November.2013 Det er et eget servicerom for de som bor i båt her. Spør en av dem om koden. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Flid Svart 9.November.2013 Link til dette innlegget Svart 9.November.2013 (redigert) Vi kom til Moss fredags kveld, men det var visst ganske meningsløst. Ikke var det strøm der, selv betalingsautomaten var fjernet, og det var skiltet med at fortøyning i kanalen ikke var tillatt utenom sesong. Det er normalt strøm på Nordsiden av brua. Fiskebåten som ligger på Sydsiden har også strøm om bord. Grunnen til at det ikke er lov å fortøye i kanalen i vintersesongen er at enkelte kommer med gamle "bustedunker" av noen båter som innimellom går til bunns. Havnevesenet får et helvetes spetakkel med å fjerne vrakene uten å få betalt for jobben. Forbausende mange båter i Horten - men jeg ser at mange av plassene er reservert båter som har leid for hele vinteren. Vi har strøm i Horten, men servicefunksjonene er helt avstengt. Det kan hende du må lete litt for å finne havner med serviceanleggene sine i drift på denne tiden av året. For øvrig har det alltid vært "vintervann" i Horten, regner med at dette gjelder enda. Redigert 9.November.2013 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 9.November.2013 Link til dette innlegget Svart 9.November.2013 Vintervann i Horten? Betyr det at man får fylt ferskvann på båten der i 10 minusgrader. Opplevde mangelen på vann som det mest strevsomme med å bo ibåt gjennom vinteren i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 9.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2013 Vintervann i Horten? Betyr det at man får fylt ferskvann på båten der i 10 minusgrader. Opplevde mangelen på vann som det mest strevsomme med å bo ibåt gjennom vinteren i fjor. Det er ikke noe teknisk problem å ha en utekran med varmekabler og isolasjon åpen gjennom vinteren. Jeg bodde en stund uten innlagt vann - da var jeg så heldig å ha en barneskole like i nærheten med vann i utekran året rundt. Å ha en lang vannslange ute er et langt større problem, men er man avhengig av "vintervann" så har man kanskje slikt ombord? Ihht oppslag fantes det ingen muligheter til vann - men jeg regner med at de fastboende har noe slags løsning på dette. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Flid Svart 10.November.2013 Link til dette innlegget Svart 10.November.2013 Det har alltid vært en frostfri vannkran på et av de små husene ved siden av Fishland i Horten. Lang slange eller bære i kanner..... Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 10.November.2013 Link til dette innlegget Svart 10.November.2013 La selv til i Kanalen sist mandag. Stor plakat hvor man er ønsket vekk. Ikke vann eller strøm. Betjeningen på Fiskebasaren rettet opp inntrykket litt. Hva skal man med kanalen hvis man ikke kan fortøye der. Problemet er nok at for mange tar seg til rette, men med litt oppsyn kunne det vel vært ett trekkplaster for byen.,o gså utenfor sommersesongen? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 10.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2013 (redigert) La selv til i Kanalen sist mandag. Stor plakat hvor man er ønsket vekk. Ikke vann eller strøm. Betjeningen på Fiskebasaren rettet opp inntrykket litt. Hva skal man med kanalen hvis man ikke kan fortøye der. Problemet er nok at for mange tar seg til rette, men med litt oppsyn kunne det vel vært ett trekkplaster for byen, også utenfor sommersesongen? Jeg skjønner ikke helt argumentet med at "enkelte tar seg til rette" - for de som tar seg til rette bryr seg vel ikke om skiltene? Det er til enhver tid mange båter i kanalen - og vi har selv sovet over i kanalen i Moss to ganger i løpet av de to siste helgene - hadde det vært strøm, toalett og betalingsautomat der, hadde vi betalt for oppholdet også. Nå er emnetittelen for tråden "Horten" - så jeg sier bare "look to Horten!" ... selv om alt av fasciliteter er forbeholdt de fastboende vinterstid. Redigert 10.November.2013 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.