Jump to content

Hjelp til prisantydning på bærbar PC

Kotnes

Recommended Posts

Den mye omtalte laptopen min har jeg funnet ut at jeg ikke trenger så jeg tenkte å selge eller bytte den bort i noe. Fungerer greit med XP home edition. Dårlig batteri men 220 v kabel følger med. Har også lagt inn bluechart kart fra Oslo og nedover svenskekysten og ned på sørvestlandet på norskesiden. En liten bit av Danmark er også med. Årsmodell på maskinen aner jeg ikke men den er fri for skader og krystallklar skjerm. Noen som kan antyde hva jeg kan forlange for denne da jeg ikke aner hva sånt koster. Takker for alle tips. Skulle egentlig lagt denne ut under til salgs og skal gjøre det så snart jeg vet hva jeg kan forlange for den.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Dersom dette er en PC som har kostet "noe" så har den relativ høy verdig de 3 første årene, deretter stuper prisen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er helt riktig, for å gi deg Kotnes et bilde av priser, jeg har Travelmate 630 fra Acer, litt spesialbygd, men dog. Denne kostet i overkant av 30 000 for 3 år siden. Antar jeg skal være svært heldig om jeg klarer å få 8 -10 tusen for denne i dag........

Som sagt vet jeg ikke alder men det er en Compaq presario 1240. Kapasitet er 4,1 giga. Resten aner jeg ikke noe om da data er veldig fjernt for meg. Har ikke en gang satt den opp for motak av Epost og internett. Har lagt inn XP og brukt MIN EGEN lisens. Skjermen er 25 cm bred og 20 cm høy og selvfølgelig farger. Desverre tomt for strøm på kamera eller så skulle jeg lagt ut bilder. Den er nok noen år gammel men som sagt fungerer den greit.

Redigert av Kotnes (see edit history)

Antar at du er heldig hvis noen vil gi rundt en 1000-lapp. :headbang:

Uten batteri -stasjonær for de fleste. For 3 lapper får du nesten ny stasjonærpc uten skjerm og da spørs det hvor ivrig man er etter en bærbarstasjonær. :cool:

Tips:Kikk innom firmaet www.inout.no som forhandler brukte pc'er og sjekk hva du får for penga.

Har isen gått i Årnes ennu?

mvh johan

Redigert av JohanPaaSnippen (see edit history)

Har isen gått i Årnes ennu?

mvh johan

<{POST_SNAPBACK}>

Isen ligger fortsatt tjukk men ting begynte å skje idag. Varmen kom til Årnes og da begynte det å rykke både her og der. Sitter akkurat nå med en liten påskedrink og tenker på alt jeg skal gjøre i båten imorgen. God påske til dere alle.

Max kr 1000,- Dessuten ville jeg kanskje ikke valgt XP på denne, men heller Win 98 sec. edition. XP drar for mye minne vil jeg tro.

Den holder til å skrive brev og sjekke epost.

mvh

M.

<{POST_SNAPBACK}>

Med XP og kart liggende innpå er det igjen 1,77 giga ledig av 4 giga.

Isen ligger fortsatt tjukk men ting begynte å skje idag. Varmen kom til Årnes og da begynte det å rykke både her og der. Sitter akkurat nå med en liten påskedrink og tenker på alt jeg skal gjøre i båten imorgen. God påske til dere alle.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaja.

Vi nærmere syden, på Auli opplevde litt varme igår oxo.

Imorgen er det ikke tvil om reiseruta :BÅTEN.

Litt kirsebær blanda med 60% ække så dumt det heller. :cheers:

Igår kopierte og navnsatte jeg ca 500 havnebilder fra den ganske Danske kyst fra den danske versjonen av det levende sjøkart.

God påske ønskes tilbake.

mvh johan

Mye synsing her. For å si det slik. PC'en din er noe møl som passer best på skrothaugen.

Den har en Pentium MMX 266MHz. I forhold til en Pentium4 1,5GHz har den vel noe slikt som en tidel av ytelsen. I aller beste fall.

Internminne er vel 64 eller maks 96 MB SDRAM.

Grafikkytelsen er noe bort i mot elendig. Med 2MB videominne er 2D det greieste for denne.

Hardisken er som sirup og er standard 4 GB.

Den har 12,1" LCD-skjerm som har maks 800 x 600 punkter.

Av alle ting har den faktisk en USB-port. Bare en riktignok.

Legg til et defekt batteri og du er nede i salgsverdi 500-700 kroner. I beste fall. Hvis du mot formodning treffer på en som vil ha dritten.

Til dere som tror at laptop'er holder seg i pris. Tro om igjen.

Bruke penger på datautstyr er vel omtrent den dårligste investeringen man kan gjøre. Man kjøper utstyret fordi man trenger det, vel vitende om at det har tapt seg 50% i verdi på et år.

XP tror jeg krever 64MB minne for i det hele tatt å la seg installere.

Elkjøp selger laptpop for 6990 som har 10 ganger større disk, 10 ganger raskere prosessor, 10 ganger mer minne, 10 ganger raskere grafikk. Batteri som virker, 3 års garanti, større og bedre skjerm, osv osv, osv.

Lotus

PS: Dette emnet er Off Topic. Da merkes det OT!

Redigert av Lotus (see edit history)

Les det Lotus skriver... Og for 8000 får du en enda bedre maskin som også kjører trådløs Internet etc..

Gamle datamaskiner har ingen verdi. Man må heller belage seg på å betale en 50-lapp for å bli kvitt dem som spesialavfall. Jeg har min sønns første PC uten harddisk stående på loftet, bare for å kunne ta den ned en gang i framtiden for å mimre.

Kun bruksverdi for den som bruker og eier den ikke noe mere

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Det er en museumsgjenstand. Vil anta at den er fra rundt 1998 med den spec'en der. XP kan man glemme, kan sikkert installere Win98 eller Me og bruke den som internet maskin. Men dagens programvare har større systemkrav en 266mhz mmx/64mb ram. Den har riktig nok USB, men dette er USB 1.0 som ikke er kompatibel med 2.0 (high speed).

"• 128-bit 3D accelerated graphics with integrated 2 MB video memory provides superfast graphics "

Ja, særlig.... :lol:

Jeg tør ikke gjette prisen. Men får du solgt den for 2-3K er det noen som har blitt grundig lurt.

Dell selger PC'er til under 6000.-.

Mye synsing her. For å si det slik. PC'en din er noe møl som passer best på skrothaugen.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig i at det er noen som synser, men kan ikke se at du viser til noe mer konkret med ditt prisforslag ut fra hva som (be)vises på sidene til www.inout.no :diving:

Forøvrig er det vel behovet til en evt. kjøper som bestemmer den endelige pris?? :wink:

Ellers er jeg enig i det du skriver.

god påsk.

mvh johan

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...