Ktveiten Startet 4.November.2013 Link til dette innlegget Startet 4.November.2013 Hei! Som emnetittel sier så "durer" landstrømsikringen ved relativt høy belastning. Har 10A sikring, så teoretisk skal den vel klare ca 2200w. Når jeg belaster den rundt 2000w, så får den en slags "during". Noen som har formening om hva dette kan skyldes? Bor i båten, så jeg liker ikke sånne ubekvemme lyder... Har kun opplevd denne typen during i trafoer nede i land med overbelastet strømnett.. Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
JRK Svart 5.November.2013 Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 Hei, En automtsikring inneholder en bimetallutløser for langvarige store strømtrekk, og en spole som utløser en "rele" kontakt ved store kortvarige strømmer. Brummingen du hører er mest sannsynlig fra denne spolen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.November.2013 Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 Jeg ville ha skiftet den. Burende sikringer er lite tillitsvekkende. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jens Svart 5.November.2013 Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 Helt enig, den er defekt. Få den ut. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 5.November.2013 Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 Hei, Utfra det som er skrevet her det ingen grunn til å hevde at sikringen er defekt. Det er ganske vanlig at det durer litt I automatsikringer ved maks belastning. Du skal ikke se bort I fra at problemet kan være resonans I boksen sikringen er montert. Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 5.November.2013 Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 Kjenn på den, er den varm (mer enn lunken) er det et dårlig tegn. Da ville jeg kontakta en elektriker. Det er 50Hz vekselstrøm på nettet så ting vil dure når det går mye strøm, legg hånda en transformator så kjenner du det godt. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Ktveiten Svart 5.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 Takker for svar. Sikringen blir ikke varm, men liker uansett ikke lyden. Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.