Jump to content

Alternativ til Skibsplast DC 18-20 fot

Frissy

Recommended Posts

Hei. Tusen takk for gode råd om 59hten, er det slik på denne at benken bak kan legges ned til solseng? Slik som det går an på skibsplasten? Jeg har nå sett en del på disse og tror nok jeg handler en slik. Finner ikke noe jeg synes passer bedre..... HAr hatt yamaha tidligere og var utrolig fornøyd da, så det taler for.

Utover det har jeg sett noe på vsen til skibplast, men synes at det er fint med en ht.

Takk igjen for fyldig dekning av 59ht VirtualMe.

Ja, 59HTén har solseng bak som kan brukes som "dobbelseng". vi brukte den mest til barna, og vi voksne lå foran. Bak legger man også to lange puter "inni" skroget som blir en forlengelse av solsengen i bredden. Greit nok å ligge med beina innunder innerlineren, men vi synes som sagt at plassen foran var å foretrekke for voksne. I kassa under sofaen er det faktisk akkurat plass til en Weber Q100 gassgrill, noe vi satt veldig pris på :thumbsup:

I vår båt var det ikke bord, noe vi savnet litt. Bør være en kurrant sak å ettermontere, og mener jeg har sett komponentene som benyttes av verftet (AMT) hos Seasea.

Vi vurderte litt å anskaffe en slik koketopp med viftelokk også(som det i vår var lagt frem strøm til), men fruen synes den ville være i veien, så da ble det ikke noe av det..

Rimelig sikker på at du vil bli fornøyd med båten. Vi ble veldig glad i den, og følte oss trygge i den selv i ganske rufsete vær/sjø. Skjønner ikke at ikke denne typen HT båter ikke er mer populære egentlig med det skiftende været vi har her til lands i forhold til DC og bowrider varienter.. I denne er det alltid godt og lunt ved plassene i midten, samt at "kabinen" foran føles romslig nok til at det er greit å sitte der i mer enn 5 minutter… Var helt gull for oss med små barn :yesnod:

Ja for meg er det vitkig å ha en lun plass, samt at det er mulig å overnatte ved behov. Synes disse ht båtene er veldig greie. Litt av alt, evt ingenting av noe;) :lol:

Er det noe forskjell på årsmodellene i denne? Utstyr mm?

Bord er veldig greit å ha, men det burde jo være mulig å få til hvis det ikke er på plass.

Yamaha har de reg reim eller kjede?

Hva angår årsmodellene har ikke jeg klart å identifisere forskjell på dem. Mener de kom i 2003. Vi hadde en 2004, og den var da siste utgave som het 5930. Fra 2005 heter den 59HT. Har ikke sett forskjell på dem frem til 2008/9 hvertfall..

Når det kommer til ekstra utstyr fra verft, er vel det som er mest vanlig "teak pakke", den nevnte koketoppen, trimtabs, ekstra batteri og bord som er flyttbart.

Vi oppgraderte propellen til Yamaha's rustfrie stålpropell, men merket ikke særlig forskjell utover at den hadde litt bedre grep i kraftig sving (tålte mer før man fikk luft i propellen).

Det er forøvrig en fin artikkel om den nyeste utgaven av båten i siste utgave av Båtmagasinet, der omtalt om AMT 20 HT eller noe sånt.. Er 90% lik Yamarin 59 HT. Ut fra HIN nummeret på vår så man jo også at den var bygget av AMT verftet..

Ja jeg har vært MYE frem og tilbake på ht eller dc.... og det er absolutt fordelen med begge. Eneste som jeg synes er noe tukkel er rommet foran på flere av dc som ikke er egnet til noe unntatt å legge inn redningsvestene mm. Da er jeg nesten på en BR isteden, da det er veldig greit for opphold i fint vær. Jeg har ikke hytte så derfor tenker jeg at en ht kanskje gir noe mer enn en br for min del....

tja har sendt forespørseler på to 59 ht nå, så bare blir ferdig med vinterfeiren så kanskje det kan bli handel.....

Ps hvordan er markedet nå egentlig....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...