tommyola Startet 6.November.2013 Link til dette innlegget Startet 6.November.2013 Har en Isuzu um4jh1, dette er en 120 hester med nico gir. Motoren har havarert med knekt kamaksel og har også tatt med seg en skjørtekant på ene sylinderforingen. Motorbetegnelsen på blokken er 4jh1 og det virker som om denne betegnelsen er brukt bla i Izuzu Trooper 2,8. Noen som kjenner til om denne blokken med tilhørende innmat kan brukes til å bygge opp en ny marinemotor ? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 Høres ukjent ut? Er du sikker på det ikke er en UM4JB1 eller UM4JG1? JB1 motoren ble i det minste brukt i både bil og båt, uten at jeg vet akkurat hvilke bilmodeller som har den motoren, men jeg kan ikke si jeg har hørt om JH1, selv om den sikkert kom etter JG eller noe sånt ? Sitér dette innlegget Link to post
tommyola Svart 7.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 Hei, beklager du har helt rett. Motorblokken på denne marinemotoren er 4jb1. Og jeg vet at denne motorbetegnelsen er brukt i Isuzu trooper og Isuzu rodeo fra 1986-1989. Kan marinemotoren være utrustet med forsterkninger, undersprøyting av olje på stempler osv ? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 7.November.2013 Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 Vet ikke hvorvidt det er noe forskjell på bil og båtmotoren, men de har som nevnt samme betegnelse, og det betyr normalt at det er samme motoren, selv om Isuzu selvfølgelig kan ha gjort endringer på marinemodellen. Dette er nok vanskelig å finne ut av uten å plukke i fra hverandre to slike motorer, eller eventuelt forsøke å sende en e-post til Isuzu ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.November.2013 Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 Bilversjonen er oppgitt til 87hk, så da vil jeg anta at det er en del forskjell på denne og din 120hk marineversjon. Hva disse består av, aner jeg dog ingenting om... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tommyola Svart 22.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Har anskaffet meg en motor fra isuzu trooper, blokk med stempler, og topp er identisk og med samme motor betegnelse. Eneste utfordring blir nå å finne ut om kamaksling er forskjellig fra bil til marinemotor; det er kansje denne som endrer motorens dreiemoment på forsjellige turtall. Sitér dette innlegget Link to post
tommyola Svart 23.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2013 Har nå sammenlignet kamaksenene, den som står i bilmotoren løfter støtstengerene 1,1 mm høyere en den som står i båtmotoren. Noen som har formening om dette vil gi noen utslag på dreiemomentet ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.