Fredrik Berge Startet 11.November.2013 Link til dette innlegget Startet 11.November.2013 Hallo. Lurer på og ha et eller to av disse relene som hovedstrømbryter i båten min. (skal også ha manuell bryter) så det jeg da lurer på er om de tåler kontinuerlig drift? legger ved en link! http://www.ebay.com/itm/1PCS-4-Pin-Over-500A-AMP-12v-Relay-On-Off-car-relay-/251338686358?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a84f3ff96 Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 11.November.2013 Link til dette innlegget Svart 11.November.2013 Alltid skeptisk til kinavarer der produsent eller utstyr ikke kan identifiseres med produktkode, materialspesifikasjon etc. Om 300A er tilskrekkelig ville jeg heller valgt er merkeprodukt fra f.eks. ISKRA som deres type ARD 12v/300A: http://www.iskra-agv.cz/us/iskra_switches.htm Disse tåler kontinuerlig drift på merkestrøm. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.November.2013 Link til dette innlegget Svart 11.November.2013 Enig, ikke bruk kinavare til en slik viktig funksjon. Kan også tenkes at spolen trekker en betydelig mengde strøm, glemmer du å slå den av når du forlater båten kan batteriene tømmes helt og bli ødelagt. BEP hadde motorstyrte hovedbrytere, altså slik at de ikke trekker strøm når de er passive. Men er gått ut av produksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 11.November.2013 Link til dette innlegget Svart 11.November.2013 (redigert) Denne står i Seatronic katalogen framdeles. De har også en på 500A. Redigert 11.November.2013 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fredrik Berge Svart 11.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2013 huff. nei trur jeg står over det jeg! bruker heller en vanlig hovedstrømsbryter!:) både lys, pumper og anlegg osv har separate reler så trekker ikke noe strøm uansett. tenkte bare det var kjekt og ha i tilfelle det skjedde noe var det bare og vippe på en bryter så kutta alt strømmen i stede for og måtte løpe ut. fjerne bord og stoler og opp med motor roms luka for så og stenge av hovedstrømsbrytern. takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 11.November.2013 Link til dette innlegget Svart 11.November.2013 Har du baugpropell, bør du kunne slå av strømmen med bryter ved styreposisjon. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 11.November.2013 Link til dette innlegget Svart 11.November.2013 Flytt bryterne ut av motorrommet! Jeg hadde samme problemet. Batteriene står helt akter i motorrommet. Jeg flyttet bryterne til under et trappetrinn i akterlugaren. Slipper nå å flytte noe som helst, men må selvfølgelig gå ned i lugaren, men dette fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.