Eddik Startet 12.November.2013 Link til dette innlegget Startet 12.November.2013 Hei, jeg har nylig kjøpt en Halco 19, mer eller mindre lik denne. Har også kjøpt en henger, en Gaupen A1322. Denne har nyttelast på 1025 kg. Båten skal ifølge annonsen på finn.no veie 1000 kg, så jeg tror det skal gå greit. Jeg skal uansett bare få km på bondevei. Men, jeg synes den lille kroken foran på båten var veldig puslete til å dra hele båten opp på hengeren med. Er det noen som har erfaring med en slik båt? Holder dette? Vil nødig miste båten bakover under opphaling, og få revet opp skroget eller ødelagt kroken... Båthavna har kran, men det kan se ut som jeg må ut med 1000,- for å få heist opp båten, så det hadde vært fint å sluppet. Takknemlig for råd. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.November.2013 Link til dette innlegget Svart 12.November.2013 Hadde en slik en engang på 70 tallet, solid bygget, grusom i sjøen. Men tror trygt du kan trekke den etter den kroken som er støpt inn i baugen på den... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.November.2013 Link til dette innlegget Svart 12.November.2013 Har hatt en eg og. Noe god båt i fart er det ikkje, romslig dog. Ja det øyet skal holde fint om plata på innsida av øyet er på plass. Den vil uansett ikkje røyne på så veldig med å bare dra den oppå en henger. Vinsjene på slike båthengere er heller ikkje all verden og den vil ryke lenge før øyet. Sitér dette innlegget Link to post
Eddik Svart 13.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2013 Ok, takk for svar. Da prøver jeg nok på å dra den opp. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.