Bmwx1xdrive25d Startet 14.November.2013 Link til dette innlegget Startet 14.November.2013 Jeg holder på med ovehaling av motoren min. Jeg har i utganspunktet kjøpt en Edelbrock marina forgasser, 600 cfm. Han som har maskinert motoren, mener jeg vil få mer effekt av en Holly HP forgasser. 650 cfm. Noen som har erfaringer rundt tema om forgassere, hva som vil passe best for min motor? Forgasseren som satt der er en Rochester Quadrajet som ikke helt var frisk... Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Bearded Beast Svart 15.November.2013 Link til dette innlegget Svart 15.November.2013 Hva som menes med hp veit ikkje eg men vil anbefale å bruke en marine forgasser pga irr samt flottørkammerventilasjon som viktigste argumenter. Sistenevnte vil eg sei er et 'må ha' på en sånn båt. Man får ikkje meir effekt av større forgasser, man får meir effekt av riktig forgasser. Det er bedre med et hår for liten enn to hår for stor. 600cfm holder lenge på en sånn om du opererer innen normale turtall , og det gjør du jo. Kvalitetsforskjeller mellom Edelbrock og Holley er det nok men så er prisen det doble også. Og begge to kan dyses om for beste prestasjon om du skal være nøye. Hvilken av de som er mest servicevennlig på det punktet veit eg dog ikkje. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 15.November.2013 Link til dette innlegget Svart 15.November.2013 Tja, blir litt epler og appelsiner. Et gammelt ordtak sier "the Holley will win on raceday, but the Edelbrock will get you home from the track". Jeg er Holley mann selv, men her vil jeg anbefale deg å bruke Edelbrocken. Rett ut av eska vil du sannsynligvis få bedre drivstofføkonomi og ikke altfor mye mindre effekt. Holley sine gassere er ofte satt opp med litt feit bensin/luftblanding ut av eska. Derfor må du begynne å dyse om for å få ut den potensielt høyere effekten. Og for å gjøre det riktig må du ha motoren i benk, og helst hos noen som har peiling på det de driver med. Da begynner båtlappene å brenne i tillegg til utgiften til en dyrere gasser. Da spørs det om det er verdt det for kanskje 10-20 hk mer ( i bestefall) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.November.2013 Link til dette innlegget Svart 15.November.2013 Same shit, begge funker sikkert helt fint dersom det er riktige dyser og de er riktig justert, og når det er sagt, er det lite som er så pålitelig som en QuadraJet når den virker som den skal, og det er derfor de står på millioner av bil og båtmotorer, og har gjort det siden rett etter siste verdenskrig. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 15.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2013 Motoren skal bremses i benk når den er ferdig. Har lagt såpass med penger i dette nå at vil ha det riktig juster og i orden. Har sjekket litt, og er en som heter Holly hp 4150. Men uansett gasser, må de sikkert justeres og dyses om vil jeg tro. Motorverkstedet mente Edel var gassere som gav lite effekt, og var bygget for ren drivstoff økonomi. Jeg har kjøpt en edel gasser, for marine bruk. Vil tro denne har denne flotør ventilasjonen. Hva er virkningen av dette? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.