kointa Startet 16.November.2013 Link til dette innlegget Startet 16.November.2013 Skriver 14. november- + 12 grader, og det samme i vannet. Båten er klar for avgang og turen legges til Strømstad for en aldri så liten baconsafari :-) blir vel overnatting i havna i natt. Min kollega satte opp båten 20. september og angrer litt .......... Nå har eg en gammel båt som mangler det meste Mht komfort etter dagens krav, Men slik denne høsten har vært så har det vært mulig å sitte ved ror kulten og kjenne den friske høstlufta, og ikke minst stillheten. I går møtte jeg noen få yrkesfiskere, ellers er jeg helt alene og kan velge og vrake i naturhavner. Så nå synes det litt merkelig at så mange la inn årene så tidlig og landsatte båten. Selvsagt kunne det vært en meter snø og mange,mange minusgrader men klimaet er i forandring og jeg synes det er flott at det er mulig å strekke sesongen til det ytterste. Og i den sammenheng har jeg som tidligere telt og fjell entusiast tatt med meg lærdommen at en dag med regn og vind , tilsvarer 100 dagers erfaring med sol og sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 ja nei når man ser på været ute på desse kanter så .. Sitér dette innlegget Link to post
Brig'en Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Samme her, nå er jeg riktignok en "litt over middels entusiastisk" RIB eier som også er glad i litt ruskete høstvær og det å kjenne at man virkelig er ute! Kun jeg som har åpen båt liggende på vannet i havnen nå, men høstvær er RIB vær :) Med sunt bondevett og rikelig med sikkerhetsutstyr ombord! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Det er deilig med lang sesong, men sist vinter bar ikke akkurat preg av klimaforandringer mot det varme, da isen i indre Oslofjord var tykk, og lå lenge. Deilig på fjorden, når folk flest er hjemme :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Hadde man vært synsk kunne nok båten ha ligget ute lenger. Men, jeg var bare glad for at jeg ikke måtte hakke frossen grus for å få kjølklossene mine i vater, slik som i fjor. Da måtte jeg skrape is av vinduene da jeg skulle ha båten bort til kranen... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Brig'en Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Er dog meldt stive 12 minus i Bergen neste helg, fare for at gummi expressen bør innomhus etterhvert da.... Trøsten er strålende sol :) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Vi tar siste tokt i morgen. Så legges den i boblehavn for vinteren. Deilig å bruke båten nå, men den blir ikke brukt slik som i sommermånedene. Fint å snakke om mulighetene, men få bruker de nå. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Hei Uken som har vært har jeg nok logget ca 30 motortimer, når Solluxen blir tatt på land så settes Busteren ut og far kan nyte stillheten på sjøen. larss Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Greit å benytte den tomme fjorden og skjærgården nå i høst- og vintermånedene. Er nesten ikke folk utpå så er mye god boltreplass Med litt gode klær og en kanne kakao skal det mye til å bremse båtgleden, selv vinterstid. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Brig'en - du tar vel litt hardt i med minus 12 i Bergen neste helg, he, he. Kanskje minus 2, men det er jo vinterlig på disse kanter. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Draco24styling Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Tok opp og fikk båten hjem på torsdag. Har vært en fantastisk sommer og høst. Har brukt båten mye. Nå er konservering i full gang. Og bare vente på april for og få den ut igjen. . Lå vel en 4-5 båter igjen på grimsen. Men går nok opp snart de også. Var vel 50 cm is i fjor:-) Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Brig'en Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Hehe, Storm meldte -12 tidligere i dag. Nå har de moderert seg til -7 neste søndag men Yr melder 0 grader. De lærde strides, men du og jeg Bergen Dørk kan enes om at det blir vesentlig kaldere på våre kanter mot slutten av uka :) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Mildt og fint sålangt. 10 grader idag. Det kan ikkje vara evig, veit du. :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Pequod Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Med bare drøye fem uker bak meg som båteier, så har jeg fått benyttet tiden godt: Tok min første prøvetur med selger 4.oktober. Dagen etter min første tur alene sammen med ungene, og onsdag 9. oktober hentet jeg båten. Hvis vi da regner med turene som båteier, og ikke de to første prøveturene, har jeg fra og med 9. oktober og til og med i dag, totalt hatt 18 turer med båten. Det attende var i dag. Og i morgen blir det tur nummer 19...Regner med at jeg blir på sjøen et par uker til før jeg må gi meg for denne sesongen... Her et par bilder fra i dag: Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bergen dørk Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Ja, du har imponert med din entusiasme, pequod, Fortsatt like entusiastisk, skjønner jeg! :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
BOBO II Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Var innom brygga i kveld ved kl. 19:00 gradestokken viste +12 fikk nesten lyst til og rive av burkaen. Måtte det bare vedvare litt til.. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Brig'en Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Tenker det blir siste hoppseilas i morgen før det bærer på land... På med flytedresser, vester og det som er og se om vi får "delta" i Nato øvelsen rundt Sotra. Regner i alle fall med økt aktivitet på VHF'en :) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 17.November.2013 Link til dette innlegget Svart 17.November.2013 Deilig å være båtboer på østlandet for øyeblikket. 16.11.2013 kl 01.00: Skyfritt, 11+ grader og moderat vind. 11+ grader er vel det kjøligste det har vært siste 24 timer. i Går natt leste jeg 12.6 Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ankerdrammen Svart 17.November.2013 Link til dette innlegget Svart 17.November.2013 En fantastisk dag på sjøen i dag.Fisket litt sei og makrell.Solen varmet godt.Nesten vindstille.Kan ikke bli bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 17.November.2013 Link til dette innlegget Svart 17.November.2013 Makrell såpass seint i sesongen? Ikke verst Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 17.November.2013 Link til dette innlegget Svart 17.November.2013 En fantastisk dag på fjorden med gode venner. Men nå er det slutt....tror jeg da Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.November.2013 Link til dette innlegget Svart 17.November.2013 En fantastisk dag på fjorden med gode venner. Men nå er det slutt....tror jeg da (iPad) Det er ikke lett å hive inn håndkleet, når været er sånn som det har vært i helga, men til uka blir det kaldere, og da kanskje det blir lettere Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 18.November.2013 Link til dette innlegget Svart 18.November.2013 bortimot snøstorm i båthavna her i nord.. ikke så fristende Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Pequod Svart 18.November.2013 Link til dette innlegget Svart 18.November.2013 Ja, du har imponert med din entusiasme, pequod, Fortsatt like entusiastisk, skjønner jeg! :-) Hehe, ikke noe fare med den, nei! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
All In Svart 18.November.2013 Link til dette innlegget Svart 18.November.2013 En fantastisk dag på fjorden med gode venner. Men nå er det slutt....tror jeg da (iPad) Det er ikke lett å hive inn håndkleet, når været er sånn som det har vært i helga, men til uka blir det kaldere, og da kanskje det blir lettere Grattis med ny båt forresten Tom. Super båt Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.