Jump to content

Lang båtsesong

kointa

Recommended Posts

Skriver 14. november- + 12 grader, og det samme i vannet. Båten er klar for avgang og turen legges til Strømstad for en aldri så liten baconsafari :-) blir vel overnatting i havna i natt. Min kollega satte opp båten 20. september og angrer litt ..........

Nå har eg en gammel båt som mangler det meste Mht komfort etter dagens krav, Men slik denne høsten har vært så har det vært mulig å sitte ved ror kulten og kjenne den friske høstlufta, og ikke minst stillheten.

I går møtte jeg noen få yrkesfiskere, ellers er jeg helt alene og kan velge og vrake i naturhavner.

Så nå synes det litt merkelig at så mange la inn årene så tidlig og landsatte båten. Selvsagt kunne det vært en meter snø og mange,mange minusgrader men klimaet er i forandring og jeg synes det er flott at det er mulig å strekke sesongen til det ytterste.

Og i den sammenheng har jeg som tidligere telt og fjell entusiast tatt med meg lærdommen at en dag med regn og vind , tilsvarer 100 dagers erfaring med sol og sommer.

Med bare drøye fem uker bak meg som båteier, så har jeg fått benyttet tiden godt: Tok min første prøvetur med selger 4.oktober. Dagen etter min første tur alene sammen med ungene, og onsdag 9. oktober hentet jeg båten. Hvis vi da regner med turene som båteier, og ikke de to første prøveturene, har jeg fra og med 9. oktober og til og med i dag, totalt hatt 18 turer med båten. Det attende var i dag. Og i morgen blir det tur nummer 19...Regner med at jeg blir på sjøen et par uker til før jeg må gi meg for denne sesongen...

Her et par bilder fra i dag:

bilde

bilde

Var innom brygga i kveld ved kl. 19:00 gradestokken viste +12 fikk nesten lyst til og rive av burkaen. Måtte det bare vedvare litt til..

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...