Fusebox Startet 16.November.2013 Link til dette innlegget Startet 16.November.2013 Hei, Jeg holder på å reparere en eldre Webasto HL32 luftvarmer. Når jeg skal sette inn brenn filten (også kalt : vaporizer, burner felt, burner fleece, burner mat) står de i manualen at den skal settes inn riktig vei, men ingen beskrivelse av HVA som er riktig vei. Matten har litt forskjellig konsistens på hver side, der den ene er litt "glava" aktig (fluffy) mens den andre er litt mer kompakt og jevn. "Glava" siden er litt gulere i fargen enn den andre, som er litt mer orange i fargen. Noen som har en idè ? Må få unna noen prosjekter nå... Mye rot på arbeidsbenken :-) Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Hei Jeg skiftet nylig "burner kit" på min BW46 , og satt i samme dilemma , skissen tolket jeg som om at den "groveste" siden skulle vende fra brenneren part 42-44 .... Funket veldig bra ihvertfall etterpå... Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Fusebox Svart 16.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 ja.. nå er den montert, da, og med grovsiden inn (den harde) og glava siden (myk og hårete) utover.... Hmmm. Når jeg tenker meg om i etterkant er jeg igrunn enig med deg. "Glava" siden, som er mer hårete, vil jo kunne suge til seg mer fuel, og muligens distribuere bedre fra innsiden. Men, for en time siden hadde jeg en annen teori.. Eksploderer den nå, så havner den på tilsalgs siden som dele webasto :-) Ferdig i deler. Har laget et eget styringskort til den, så må lage en overordnet styring i Visual Basic for å kommandere. Planen er å finne ut av hvordan brenneren fungerer med en PWM styrt vifte slik at jeg kan styre vifte hastighet og fuel-mating manuelt. Aner ikke om det vil fungere, men ... hva skal men ellers finne på en lørdags ettermiddag ? Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 16.November.2013 Link til dette innlegget Svart 16.November.2013 Høres spennende ut , selv om jeg tror det går langt mer enn en lørdags ettermiddag på det prosjektet.... Good luck Fuse... Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Fusebox Svart 22.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Svaret jeg fikk fra Butlertechnik i UK : Hi, The correct way to install the burner matting is to have the red side up (so you can see the red side once it is installed) Kind regards Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.November.2016 Link til dette innlegget Svart 20.November.2016 Har akkurat gjort det samme. Lot den fluffy siden være ut og den harde inn. Men husker ikke fargene. Satser på at jeg gjorde riktig :-/ ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.