Jump to content

Val av motor i Fjord 21 DC

Odne N23

Recommended Posts

Hei.

Kjøpte for ei vekes tid sidan ein Fjord 21 DC utan motor og drev. Båten blir ikkje henta heim før til våren, men eg har naturleg nok fulgt litt med på Finn.no og lese litt her inne for å orientere meg litt.

(Etter å ha lese historier om "overhalte" motorar, og svært useriøse aktørar i merkedet må eg seie at skepsien har meldt seg litt).

Men så til spørsmålet; Kva bør ein satse på?

Ser for meg at ein "lett" dieselmotor på mellom 150 og 230hk hadde vore det ideelle. Då har ein litt å velge mellom. KAD 32 f.eks burde vel passe denne båten? Men så er det dette med tilgang på motorar og tilgang på penger då... Er uansett litt på utkikk etter denne typen motor.

Det enklaste, og billegaste, å få tak i ser ut til å vere den gamle 40 serien til VP. Korleis vil den fungere i min båt? Blir den for tung og treg?

Ligg også ute eit par BMW D190 motorar som sikkert kunne vorte ein bra motor ut av. Men, desse har eit rusete rykte har eg lese her inne, så det er gjerne ikkje noko å satse på?

Har også sett at det ligg ute eit par Mercruiser 3,0 bensinerar. Ei av desse er så godt som ny, sjølvom konstruksjonen er antikvarisk, og prisen er ikkje avskrekkande. Men vert denne motoren for liten for min båt, og dermed ekstra dyr i drift?

Budsettet er max 80000kr inkl. drev. Så er det eit vurderingsspørsmål om ein går for ein eldre diesel eller ein litt nyare bensinar?

Eg har ein del erfaring med å skru på diverse ting, men innenbordsmotor er nytt for meg. Kjenner litt folk som har meir greie på denne typen motorar, så den biten trur eg skal gå bra.

Som de ser er spørsmåla mange, og ikkje særleg strukturerte.

Det eg er på jakt etter er kort og godt tips til kva eg bør gå for.

Bensin eller diesel f.eks.

Kom gjerne med tips om ok motorar som ligg ute.

Til slutt eit par bileter av båten motoren skal inn i. (Bileta har eg stjåle frå salsannonsa, men eg reknar med det går greit):

bilde

bilde

bilde

Redigert av Odne N23 (see edit history)

Hei og velkommen :wink:

Hvis du søker på forumet her var det en som bygde om tilsvarende båt til diesel. Det ble en lang tråd, da mange mente mangt. Mye bra der om motorer, vekt, diesel versus bensin etc. Husker tråden, da jeg nok er en av de som mener en V8 bensin er midt i blinken på denne type båt. Hvorfor skal ikke repetere meg igjen, men viser til nevnte tråd.

uansett hva du velger, kos deg med ditt prosjekt. Båten ser pen ut for sin alder, Lykke til :wink:

Gratulerer med en flott klassiker.

Ja, det er et dilemma med motorvalg i denne båten.

Du bør nok satse på en V8 bensin siden budsjettet er på max 80`

Jeg hadde en 90 hk utenbords på en Fjord 21 DC og fikk ca 30 knop i lett båt. Har du vurdert konvertering til utenbordsmotor?

Kan du øke budsjettet noe er en «gammel» diesel innen rekkevidde. F. eks en Mercruiser 7,3 D-tronic 300 hk, kr 84 000,- http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=44791137

Du bør satse på en motor som gir mye hk pr kg. Jeg hadde planer om en AQD40 i denne båten, men det prosjektet resulterte med en forlengelse av båten med tre fot. Denne motoren står nå min Fjord 24 Weekender og er i minste laget i denne. Den får en marsfat på ca 15-18 knop, avhengig av hvor mye den en er lastet.

Lykke til!

Redigert av okristi (see edit history)

Budsjettet kan sjølvsagt justerast undervegs, og det veit eg av erfaring at det ofte blir :wink: . Når det gjeld konvertering til outboard, så har eg tenkt på det, men er usikker på korleis det vil sjå ut. Eg har dessutan ein 2006 Yamaha 100 firetaktar på jeepen som skal selgast til våren. Eg rekna eigentleg med at denne motoren var for liten for Fjorden, men viss det kan fungere så hadde jo det vore supert. Ein Suzuki 140 hk trudde eg minst eg måtte ha, men eg kan i så tilfelle oppgradere undervegs.

Har du noko bilete av din Fjord med outboard så er det berre å leggje det ut her. Spent på korleis det vil sjå ut. Kompinerar ein det med badeplattforma kan det sikker sjå ok ut.

Redigert av Odne N23 (see edit history)

Kjenner 2 som har hatt fjord 21 med Volvo 40/41 diesel. Disse er ganske lange, veier vel ca 550kg med drev.

Båtene ble tunge i sessen og trege opp i plan ja, men gikk greit i planingsfart.

Vil tro en av de største D3 motorene ville passet bra, effekt- og vektmessig, men de er vel fortsatt i en helt annen prisklasse...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

tenkte også på 4.3 V6, det er jo en kompakt og fin motor etter det jeg har hørt

Veldig flott båt synes jeg! 1,7 mercruiser dieselen blir vel alt for liten til denne sikkert? Den får man jo rimelig .

den blir nok for liten ja, er jo solid bygde båter dette her

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

3x så stor du, snakker om å la seg lure. Det desidert og absolutt dyreste man kan sette i en båt er i alle fall merc sin 1.7. Ikkje før er den oppi må man belage seg på båtløs sommer og 60 " i rep utgifter og en evig angst for nytt havari hver eneste gang man nærmer seg båten. Dette er en motor man må ligge langt unna! Og er også alt for liten til denne båten og vil garantert havarere.

Man skal faktisk kjøre ganske mykje for å tjene inn igjen det ekstra utlegget. Hva du nå mener med tjene inn igjen. Man tjener ikkje penger når man har og kjører båt, tvert imot så koster det penger hele tiden.

Redigert av Plutonium (see edit history)

Usikker på vekta, men i annonsa sto det vel 1800kg. Går ut frå at dette var med B20 bensinmotor, men eg veit som sagt ikkje.

Freistar eigentleg litt å støype igjen hekken og plassere ein 150hk 4-takts påhenges på brakket, men eg veit som sagt ikkje om det er mogeleg å få til å sjå nokolunde ut. Må bli ei tilpassa badeplattform på den i så tilfelle.

Hovudgrunnen til at eg vuderar dette er vedlikehald. Veldig enkelt og greitt med utanbords, og eg har som sagt ikkje noko erfaring med innenbordsmotorar, belgar, hekkaggregat osv... forbruket er heller ikkje noko å seie på når ein kjøper motor frå midten av 2000-talet og oppover.

Men, vil ein innenbords bensinmotor kunne komme ned mot same forbruk som ein tilsvarande sterk outboard?

En innenbords bensiner sjøl av eldre årgang bruker mindre bensin pr hk/time enn en splitter ny outboard hentet rett fra butikken. Dog vil den veie mer samt gi et annet tyngdepunkt og mindre fart og vil totalt sett gi noe mer forbruk pr mil. Dog ikkje av særlig betydning totalt sett. Dette med vekten er også vesentlig. Om båten er laget for innenbords så vil den bli for lett bak med påhenger og dette vil gi seg utslag i en rekke uheldige egenskaper. Det er også som kjent ikkje bare fordeler med å ha lettest mulig båt.

tja, Diesel 1 l/nm x 11,-/l = 11.-

bensin 1.5 l/nm x 14,- = 21.-

21/11= 1.9 ganger dyrere.

Men slik går det når man sammenligner epler og pærer. dvs liten knurrbartmaskin mot V8. Den ene gir fart rundt 25 knop og den andre gir nærmere 40.

Derfor mitt forslag om en V6. Som vil bruke 15-20 % mindre enn V8n og gi rikeslig effekt til en slik båt. forbruket vil da lett havne mellom 1.2 og 1.3 l/nm

1.2 l/nm x 14.- = 16,8.-

16,8/11= 1.5 ganger. samt 10 knop høyere fart. Det er billig fart det.

samt du glemmer alle andre merkostnader og plager med desiselen og at en som vil gi samme fart vil koste ? ja si det , sannelig om eg veit. Det einaste eg veit er at med budsjettet som er gitt vil den være tilårskommen. Det eg derimot veit er at man får en spill flunkende komplett ny v6 bensinmotor motor til 25-30 000.-

Vel nok om Jensemanns fantasier.

Om påhenger likevel skulle friste, noe som er full forståelig så er fineste og beste løsningen er sånn type http://www.ebay.com/itm/Single-Outboard-Engine-Motor-Bracket-with-Swim-Platform-/321249243999

bilde

Takk for gode råd! Spørs om det ikkje blir ein bensinmotor eller utenbords. Den løysinga med integrert badeplatform trur eg kunne sett fin ut. Men frakta frå USA blir nok hinsides, så det spørs om eg ikkje skal høyre med det lokale mekansike verkstaden kva dei evt skulle hatt for å lage noko slikt. Veit at dei har erfaring med sveising av aluminium. (Dei har sågar bygd ein aluminiumsbåt på 30-40 fot). Lyt uansett vente til båten er henta så eg får tatt skikkelege mål og teikna litt.

Sjekka med jetcarrier og frakta til Norge var slett ikkje avskrekkande. Ca 1650kr. Men så må den vel nesten hentast sidan det sikkert kostar 5000kr frå austlandet og vestover. Har uansett snakka med selgar, og han skal ta nokre mål av hekken slik at eg kan sende dei over og få ein pris. Skal også skissere opp ei enkel teikning i AutoCAD og høyre kor mykje den lokale mekaniske verkstaden vil ha for jobben.

I tillegg sjekkar eg ut litt angåande ein dieselmotor eg har komme over, så ingenting er avgjort.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...