Arvor 20 Fish Startet 17.November.2013 Link til dette innlegget Startet 17.November.2013 Noen som vet om det er mulig å koble opp ais mottaker med 0183 på en gammel simrad ca42? Eller er dette rett og slett for gammelt, med for liten prosessor - og software - til å takle dette? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.November.2013 Link til dette innlegget Svart 17.November.2013 Det er med 99,9 % sandsynlighed ikke muligt. Du skal enten have separat AIS-plotter eller ny plotter. Min egen erfaring er, at AIS har været noget at det mest værdifulde da jeg skiftede udstyr. Jeg sejler i farvand, der er ret trafikeret af nyttetrafik og der er det virkelig værdifuldt. Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 17.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2013 Kanskje til eksisterende iPad blir rimeligste løsning da. Bruker iPad som Back up, men den er faktisk bedre og kjappere enn simraden som kartplotter. Ser det leveres rimelige mottakere til iPad. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 17.November.2013 Link til dette innlegget Svart 17.November.2013 Ipad er kjekt som leketøy og backup, men etter mitt syn et mye mer følsomt og usikkert alternativ til skikkelig marineelektronikk. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.