Jump to content

Seilstøvler for en med svette føtter...

grawis

Recommended Posts

Muckboots for svette føtter, har brukt de i 4 år , sommer som vinter, og fylles de med vann vil de fungerer, eller rettere sagt de fungerer som en våtdrakt, våt men ikke kald.

Har brukt de i hele høst, og fikk testet de ved Finse i fjor vinter -25 og vind, likevel var jeg varmere på bena enn mine kompiser med fjellstøvler

Redigert av kointa (see edit history)

For lengre turer kan du gjøre følgende:

HELT innerst trer du på deg en plastpose, så tar du på deg nødvendig antall sokker og til slutt gummistøvler.

All svette holdes dermed inni plastposen og sokkene holder seg tørre. Høres spesielt ut, men over Nord-Atlanteren fungerte det utmerket!

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Sikkert og banne i kirka at en gammel maskinist blander seg inn men, bruker muck? boots i fra OBS ( 399,-) Bruker disse til fiske nesten hele året, blir ikke særlig klamme & har godt grep på plastdekk.. Holder også godt på varmen vinterstid.

Om de er brukenes i seilbåt vet jeg ikke.

Ditto. Bare at jeg handler disse gummi/neoprenestøvlene og ullsåler fra den helmaritime leverandøren Felleskjøpet. Siden jeg også er gammel maskinist vet jeg ingenting om hvilke støvler som er gangbare i seilbåter, men det aner meg at vi er fullstendig på bærtur :wink:

Og med mine Muckboots ,også fra den maritime leverandøren Felleskjøpet for ellers er jo disse støvlene veldig populære blant hundefolk. Man får de i høy, middel eller lav utgave, like lave som gamasjer, og siden det er neopren i støvlene har de også oppdrift i vannet. Og siden vi er inne hoss Felleskjøpet så handlet jeg 12 kg fuktsluker (salt),frostveske,motorolje,oljelampe,30 m vannslange, 4 taljer og 150 meter tau til en pris som enkelte båtbutikker tar bare for å få lov til å komme inn i butikken.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...