Løpshavn Startet 18.November.2013 Del på Facebook Startet 18.November.2013 Jeg skal kjøpe meg et nytt ekkolodd med kartplotter. Jeg har en åpen aluminiumsbåt på 19 fot, så loddet må tåle og stå ute. Jeg fisker ned til 150 meter i saltvann. Jeg har sett på Raymarines Dragonfly med Downvision og Lowrance Elite 7x HDI. Noen som har erfaringer med disse to eller har andre anbefalinger. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 18.November.2013 Del på Facebook Svart 18.November.2013 (redigert) Elite-7 HDI med 50/200/455/800kHz HDI svinger er et bra valg hvis du har nytte av nedskanning. http://www.mjosservice.no/produkt/lowrance/kombimaskiner/lowrance-elite-7-hdi-50200-hyb Simrad NSS7 har et veldig bra touch, rotasjonskontroller og knapp basert brukerinterface. Anbefaler en P66 svinger til dette loddet. Regner at Mjøsservice selger deg lodd og svinger til 10.000 hvis du tar kontakt med dem. http://www.mjosservice.no/produkt/simrad/kombimaskiner/simrad-nss-7 Det vanlige ekkoloddet er identisk i begge instrumentene (Lowrance og Simrad er begge Navico varemerker og deler mye av teknologien) NSS har ikke innebygd DownScan, men kan få både DownScan og SideScan med ekstern modul. Redigert 18.November.2013 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Løpshavn Svart 18.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2013 Takk for svaret Jeg skal lese mere om Simrad NSS7 , Jeg dykker, så det hadde vært moro med nedskanning og det var grunnen til at jeg så på de to loddene, Er nedskanning like bra i virkligheten som vist i brosjyrer? Noen som har erfaringer med nedskanning og dele med meg ? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 18.November.2013 Del på Facebook Svart 18.November.2013 Har ikke prøvd den selv men vet at veldig mange anbefalte garmin 720s her på forumet. Den er også blitt veldig billig.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
abbor Svart 18.November.2013 Del på Facebook Svart 18.November.2013 Ekkoloddet på 740 er ikke særlig bra. DownScan er så bra som bildene tyder på, men har visse begrensninger i saltvann. I fra ca 50m begynner detaljene å forsvinne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.