ibizafan Startet 27.November.2013 Link til dette innlegget Startet 27.November.2013 hvor er olje tape pluggen er den under motoren. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Worry II Svart 27.November.2013 Link til dette innlegget Svart 27.November.2013 Umbraco tappeskrue loddrett styrbord under motor (et stykke bak) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 27.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2013 skrudde ut skruen men oljen rant ikke ut oljen er gråhvit hva skal jeg gjøre for få ut oljen. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Worry II Svart 27.November.2013 Link til dette innlegget Svart 27.November.2013 (redigert) styrbordSorry ! Babord ! (Var i kjelleren å sjekka)Edit.. Mener du gear olja ?? Du må skru ut den øverste for at det skal renne ut.. Motorolja har tappeplugg oppe under motor, babord litt bak, ikke nede på stammen.. Ganske vanlig at gearolja blir noe gråaktig, men ikke motorolja ! Redigert 27.November.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 28.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 grunnen til at jeg spør er at de ikke kom noen olje da jeg skrudde opp tape skruen til olja ser olja den er grå hvit mod 2008 dette er gode motor må jeg si. gangtid 6 hk ca 25 timer HAR OG SÅ EN PÅ EN PALL suzuki df 115 HK 2006 MOD. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Folk I Båt Svart 28.November.2013 Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 Er rare greier med sånne båtmotorer. Behovet for ettersyn og vedlikehold strekker seg gjerne litt ut over bare oljeskift. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 28.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 er de noen som kan legge ut et bilde av tape skruen for olje på 6 hk suzuki. er de noen som kan legge ut et bilde av tape skruen for olje på 6 hk suzuki. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
LM 605 Svart 28.November.2013 Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 Snakker du egentlig om motorolja eller gearolja på motoren? Tror de fleste er litt usikre på hva som menes? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.November.2013 Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 (redigert) Motorolja har umbraco-skrue, som nevnt. Sagt på en annen måte, se rett foran bærehåndtaket, på venstre/babord side. Bærehåndtaket bak på motor. U C ? Du ser skruen foran håndtak her (du ser halve skruen): Dette var det beste jeg klarte på min Tab. Redigert 28.November.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 28.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 Bra forklart men de kommer ikke noe olje ut de er olje på motor har fullt på . Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Worry II Svart 28.November.2013 Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 (redigert) Må være vakuum, da ? Du har skrudd av påfyllingslokket ? Redigert 28.November.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 28.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 å ja. kjøpte den brukt så jeg tenkte at jeg skulle ta en liten service på den. men der var de ikke mye olje på den. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 2.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2013 (redigert) Da er olja kom et opp den var lysebrun luktet bensin. Redigert 2.Desember.2013 av ibizafan (see edit history) Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.